• 1
  • 2
2015-08-23, 10:30
Medlem
spoilers avatar
"Vid 01.15-tiden under natten till söndagen anmälde en kvinna att hon hade blivit överfallen och våldtagen vid Söderhamnsån i centrala Söderhamn.
– Kvinnan satt och urinerade vid ån då en okänd man knuffade omkull henne. Han förgrep sig på henne och tillgrep därefter hennes mobiltelefon som även innehöll bankkort och legitimationshandling, säger Peter Hultqvist, vakthavande befäl vid polisen.
Kvinnan fördes till Hudiksvalls sjukhus där hon har undersökts av en läkare."

http://www.helahalsingland.se/halsin...n-av-okand-man

Någon som vet mer?
Citera
2015-08-23, 11:41
Medlem
bithaxs avatar
Hon kan ju spåra mobilen via icloud och sätta dit honom idag. Hoppas polisen har vett att göra detta, nollor som dom är.
Senast redigerad av bithax 2015-08-23 kl. 11:45.
Citera
2015-08-23, 12:28
Medlem
Finns det något signalement? Att helahälsingland inte skriver ut det är j självklart, mer urusel journalistik och slaskmedia får man leta efter
Citera
2015-08-23, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albypeter
Finns det något signalement? Att helahälsingland inte skriver ut det är j självklart, mer urusel journalistik och slaskmedia får man leta efter
Om även detta är fejk som gruppvåldtäkten i Karlstad så är det kanske för tidigt att släppa ut något signalement. Kan en mobiltelefon innehålla ett bankkort och en id-handling? Det står i artikeln.
Citera
2015-08-23, 12:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om även detta är fejk som gruppvåldtäkten i Karlstad så är det kanske för tidigt att släppa ut något signalement. Kan en mobiltelefon innehålla ett bankkort och en id-handling? Det står i artikeln.
Eller om det inte är fejk, då kanske det är bra att släppa signalementet så att man kan få in tips.
Varför börjar du med att misstänkliggöra offret det första du gör? Anser du att våldtäktsoffer oftast ljuger om brottet?

Avseende bankkort & ID så finns det ju en massa mobilfodral som ser ut som en plånbok med diverse fack.
Citera
2015-08-23, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Eller om det inte är fejk, då kanske det är bra att släppa signalementet så att man kan få in tips.
Varför börjar du med att misstänkliggöra offret det första du gör? Anser du att våldtäktsoffer oftast ljuger om brottet?

Avseende bankkort & ID så finns det ju en massa mobilfodral som ser ut som en plånbok med diverse fack.

Jag misstänkliggör inte offret och anser varken det ena eller det andra i nuläget. Men jag menar att polisen kanske är försiktig med att släppa signalement tills det är klart att något våldtäkt skett. Då behöver polisen inte heller förklara sig i efterhand. Avseende bankkort, ID och mobil, så hade det varit mer klargörande att skriva att offret blev av med ett fodral som innehöll mobil, bankkort och id-handling.
Citera
2015-08-23, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag bara undrade ifall polisen gått ut med ett signalement men att helahälsingland struntade i den biten.
Och med signalement menar jag då inte direkt att det måste vara en invandrare.
Citera
2015-08-23, 17:35
Bannlyst
Sätter mina pengar på att det är en till uttråkad nogger med obefintlig impulskontroll som ville ha lite helgkul.

Det här landet behöver en beväpnad medborgargarde innan den havererar totalt.
Citera
2015-08-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonzarelli
Sätter mina pengar på att det är en till uttråkad nogger med obefintlig impulskontroll som ville ha lite helgkul.

Det här landet behöver en beväpnad medborgargarde innan den havererar totalt.
Nu var det ingen gruppvåldtäkt, hade det varit det hade jag varit lika säker som du.
Citera
2015-08-23, 19:01
Medlem
Självklart är det en lökrapare
Citera
2015-08-25, 23:12
Medlem
spoilers avatar
"Innan mannen lämnade platsen ska han även ha tagit ett fodral från kvinnan som innehöll hennes mobiltelefon, bankkort och legitimationshandling.
Polisen har säkrat vissa spår efter händelsen men vad för sorts spår det rör sig om vill man inte berätta.
– Vi har inte så mycket att gå vidare med just nu så vi hoppas att få in några vittnesuppgifter från allmänheten, säger Rickard Eriksson."

http://www.helahalsingland.se/halsin...takt-i-centrum
Citera
2015-08-26, 03:17
Medlem
Det är väl självklart att det är en muslim, det är det i nästan alla våldtäkter, såväl gruppvåldtäkter som vanliga, rånet pekar också åt det hållet. Vi har haft några svenska våldtäktsmän, riktiga psykon. Dock är de inte stöldbenägna, men majoriteten av muslimer tycker det är ok att våldta svenskar och sno deras plånböcker. Så det råder inga tvivel. Finns det inga vittnen? Signalement?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in