Det behövs inte! Det är inget som helst HOT mot oss i egenskap att "
vara män". Samhället fungerar så att de är dem som GÖR saker i praktiken blir de som bestämmer och förändrar.
Sen spelar det ingen roll om du har en kuk eller fitta mellan benen. Vill Gamle Bettan i Storuman starta det NYA IKEA och har skillsen och drivet att göra det så är det bara att sätta igång. Det står ingen MAN och hindrar henne!
Vad hela feminismen handlar om är att vi MÄN ska
"Curla" vägen för kvinnorna så att det ges ett sken av att "
DE KAN SJÄLVA"... SAMTIDIGT som de vill sänka oss män till en lägre nivå ! Det blir lite som att spela sällskaps-spel med ett barn och låta det få vinna bara för att! Och sedan låta det springa till mamma och berätta att det vann över pappa
Feminismen är ett TOTALT onödigt begrepp men är ingenting annat än det heller. Ett onödigt ord bara.
Man kan ju undra varför denna forumdelen heter "
Feminism OCH Jämnställdhet" .
Vill inte "feminister" påskina att ALLTING feminismen handlar om är just jämnställdhet??
Iofs tycker jag det är BRA att det delas upp i två olika begrepp eftersom det är två helt skilda saker enlig mig, jag är FÖR jämlikhet men vill inte förknippas med feminismen.
Men hade feministerna ett ärligt och trovärdigt uppsåt så skulle det räcka att kalla sig "jämnställdhetsivrare" eller något? "
Backa Jämnlikheten kanske" ?
Feminism = En knippe gnällkärringar! - - - -
Jämnlikhet = Någonting självklart och bra!