2015-08-22, 21:27
Medlem
Tja!

Jag har ett problem som jag haft i större delen av mitt liv, då jag haft antingen irritation, klåda, sveda, obehaglighetskänsla, läckt vätska, läckt avföring eller rent av bara att det känns som att jag har bajs kvar i analöppningen.

Jag har ringt och pratat med 1177 och min lokala vårdcentral, där fick jag uteslutet att jag skulle ändra kost och mer regelbundna toabesök, samt laxeringsmedel utskrivet. (Gick ungefär varannan dag pga obehaglighetskänslorna). Jag äter dock redan en bra och allsidig kost, men har ju börjat gå på toa varje dag istället och använt laxeringsmedlet enligt instruktioner, dock utan någon förbättring, samma känslor är fortfarande kvar.

Jag är utomlands just nu och ska åka iväg till Magaluf nu på tisdag och är nervös för att jag inte ska kunna slappna av och njuta... Jobbig känsla att det är kvar i analöppningen, samt att det läcker igenom avföring och vätska från tarmen om jag sitter ned t.ex.

Någon som varit med om samma innan??? Är som sagt helt jävla trött på det och vill bara att det ska försvinna för gott så man kan börja njuta av livet.
Citera
2015-08-22, 21:48
Medlem
knullads avatar
Hej, låter som ett tråkigt problem.
Har du ett typiskt kontorsarbete där du sitter mycket och inte behöver "anstränga" gumpen? Prova att träna upp ringmuskeln genom att spänna till då och då... på samma sätt som barnmorskor råder föderskor att träna upp sin nedre region för att motverka inkontinens....
Annars vet jag inte vad mer för råd vi kan ge här. Du berättar inte så mycket om dig själv och dina vanor.
Idkar du analsex till exempel
Citera
2015-08-22, 21:59
Bannlyst
Du har inte hemorojder och orolig mage då? Dvs, du blöder/varar och känner dig samtidigt ansträngd i tarmarna.
Citera
2015-08-23, 15:45
Medlem
Zikniks avatar
Kolla upp det där, kan vara hemorrojder men i värsta fall cancer.
Räknar med att du skrivit det om du haft analsex,för i så fall kan något ha gått sönder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in