Citat:
Ursprungligen postat av
Lao Tzu
Man hade aldrig fått igenom identitetskontroller och långa kontrollköer på tåg.
Hade man föreslagit det rakt av hade folk vägrat.
Men genom att hävda att man gör det för att "skydda" resenärer från framtida attentat får det en positiv klang.
Jag är ledsen, men det är inte en tillräckligt tungt vägande reform med "kontrollköer på tåg".
False Flag-projekt är inte något man gör bara för att man känner för det, utan det krävs ett tungt vägande skäl, som behöver åtgärdas snabbt.
Och "kontrollköer på tåg" är helt enkelt inte i den kategorin.
Jag jämförde dessutom med de tidigare händelserna som utpekats som False Flag-operationer, som tex Charlie Hedbo, Köpenhamn/Vilks, Boston-bombningen etc.
Vilka reformer har dessa givit upphov till menar du?
Jag har iaf inte sett en enda ond reform som stött sig på dessa händelser.
Så var de False Flag-operationer så var de både meningslösa och misslyckade sådana.
Jämför med andra False Flag-operationer som lett till de reformer de var utformade till att skapa.
Som tex statsterrorismen av Operation Gladius, som syftade till att ge rättsväsendet generösare befogenheter och förbjuda vänsterideologiska projekt.
Tonkin-bukten, som ju gav USA grönt kort att starta Vietnamkriget.
De polsk-tyska gränskonflikterna som gav Hitler möjlighet att "rättmätigt" invadera Polen.
etc
Men när du pratar om "kontrollköer på tåg" och tror att onda makthavare sjka börja mörda o skrämma slag på medborgarna bara för det ... Det är irrationellt.
Frankrike HAR redan hårda inrikeskontroller. Deras polis trakasserar invandrare varje dag, tvingar dem att visa id-handlingar hela tiden etc. Så Frankrike är redan där, de behöver inte massmörda massa oskyldiga för att få igenom en sådan simpel reform.
En False Flag-operation måste alltså uppväga det negativa med det. Dvs att offra några "få" för att få igenom ett stort långtgående projekt/reformer. En invandrarfientlig regering hade tex kunnat släppa lös några låtsas-terrorister för att motivera varför de sen slängde ut alla invandrare.