2015-08-21, 23:15
Medlem
Emiliasecrets avatar
Jag färgade håret brunt (permanent hårfärg) för några dagar sen och är nu rädd för att håret ska bli ljust. Jag vågar inte duscha med schampoo för att det verkar ta bort så mycket av hårfärgen. Någon tipsade mig om att använda barnschampo och sa att det är mildare och inte tar bort så mycket, stämmer det?

Jag skulle kunna använda bara balsam, problemet är att mitt hår inte tycker om det riktigt, det blir inte helt rent, forfarande fettigt snabbt igen. Jag har ett colour schampo från oliva, men när jag hade toning så åkte jätte mycket av färgen ur så jag vet inte om det är en bra ide. Dock är det schampot gammalt och har gått ut för ett tag sen. Jag vet inte hur det är med mörkare hårfärger, om de åker av lätt eller inte, så om någon vet kan ni gärna skriva det. Har ni några tips?
Citera
2015-08-21, 23:27
Medlem
MrChows avatar
Davines har bra produkter för färgat hår.
Citera
2015-08-22, 00:01
Bannlyst
Balsam kan dra ut hårfärgen rejält också, så se till att köpa balsam för färgat hår också.

Vilket som är bäst vet jag inte, eftersom jag vanligtvis inte håller mig till samma. Men gå förbi en salong och fråga vad de rekommenderar.
Citera
2015-08-22, 01:38
Avstängd
Knivur-273s avatar
Prova med metylenklorid, det är utmärkt schampo för svartfärgat hår.
Citera
2015-08-22, 09:02
Medlem
15minFames avatar
Hårfärg sitter bättre än toning så du kan inte jämföra de två.
Jag har faktiskt inte märkt så stor skillnad när jag köpte schampoo för färgat hår så idag använder jag mitt schampoobalsam 2-i-1 av olika märken. Lite hårfärg kommer alltid att släppa så det är bara att gilla läget.

Offt: What's up med avatarer av 12åringar som röker...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in