Hej, jag har en Canon E05 1000D systemkamera och har p alla stt jag kan frskt att lista ut hur det r man tar kalla ( blaktiga bilder) och varma ( lite rdare bilder) bilder. Har testat alla alternativ som visas p sjlva kameran men inget funkar. Alla andra stt jag ocks testar p ndrar jag bara slutartiden p.
Sen har jag en annan frga ocks, kameran visar ju en bild p det jag har fotat. S varfr kallas inte detta ocks fr en digitalkamera?
Jag antar att det kallas fr systemkamera frmst fr att du har mjlighet att byta objektiv eller s ville man bara komma p ngonting som var nytt och stack ut.
Eftersom du har 1000D ska jag ge dig ett rd som inte har med din frga att gra. Se till att du har senaste mjukvaran i den. Firmware 1.0.5 och ldre kan permanent frstra kameran.
Ok, I heard about the 1.0.6 firmware update, but since I had no problems with my camera I did not install it.
Guess what!? Now I have the problem....but now it is too late. The display will not come on, and I get a constant "busy" error in the viewfinder. Without the display -- how can I update the firmware???????
Have tried changing batteries, lens off, card out, all those steps...but nothing! I cannot get the display to come back and therefore cannot install the firmware!
Problem is worse...I am in Russia for another 7-8 months...no Canon dealers, cannot ship from here because things get stolen, bought the camera anyway in Ukraine less than a year ago....seems to me I am SUNK!
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!