• 1
  • 2
2015-08-20, 22:25
Medlem
Jag ska sluta snusa och har kommit på idén att röka cigg som avvänjning. Men min fråga handlar inte om hur jag slutar snusa. Min fråga är; hur röker man cigg/cigarett? Hur blåser man och ska cigarettröket nå lungorna? Vad behöver jag veta om hur man röker cigg?
Citera
2015-08-20, 22:32
Medlem
Bichooos avatar
Man1 du ställer en väldigt svår fråga!
Hur ska man äta en hamburgare?! Ååå... vart ska jag börja?
In och ut i lungorna, ner i halsen och ut genom munnen. Eller varför inte näsan? Har du en stor näsa? Det ser så vackert ut då, när människor med stora näsor blåser röken sakta ut ur sin två ansiktshål.
Hur ska du hålla cigaretten? Hur ska den sitta i munnen?! Det tar tid att träna. Som en fransk bög eller serbisk becknare?
När kommer pipan fram? Cigarren?
Rök med nöje. Det är det viktiga. Man vill ju inte vara en sån där soss-rökare...
Senast redigerad av Bichooo 2015-08-20 kl. 22:38.
Citera
2015-08-20, 22:39
Bannlyst
Här får du hjälp av en negerkvinna.
https://www.youtube.com/watch?v=N5cr2ZgxmyE
Citera
2015-08-20, 22:40
Medlem
Google är ett verktyg som kan hjälpa dig med det mesta, allt från hur man röker en cigg, till livets mening.

Eftersom jag är en sådan barmhärtig samarit hjälper jag dock till med den här matnyttiga länken:
http://www.wikihow.com/Smoke-a-Cigarette

Stödjer helt ditt val, förresten. Hellre lungcancer än vidrigt tandkött som man får av snus. Alla dagar i veckan, hatar snus.
Citera
2015-08-20, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Google är ett verktyg som kan hjälpa dig med det mesta, allt från hur man röker en cigg, till livets mening.

Eftersom jag är en sådan barmhärtig samarit hjälper jag dock till med den här matnyttiga länken:
http://www.wikihow.com/Smoke-a-Cigarette

Stödjer helt ditt val, förresten. Hellre lungcancer än vidrigt tandkött som man får av snus. Alla dagar i veckan, hatar snus.
Tack för länken! Lär bli 1-2 cigg, morgon och/eller kväll. Som sagt, bara för avvänjningens skull. Lär bli ett mindre helvete. Ska kika in i artikeln och återkommer eventuellt med frågor och funderingar.
Citera
2015-08-20, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanni
Tack för länken! Lär bli 1-2 cigg, morgon och/eller kväll. Som sagt, bara för avvänjningens skull. Lär bli ett mindre helvete. Ska kika in i artikeln och återkommer eventuellt med frågor och funderingar.

Skulle bli mycket förvånad om du inte föredrar ciggen från dag ett. Är inte rökare själv, men har testat båda snus och cigg, satan så vidrigt snus är. USCH!!!
Citera
2015-08-21, 06:51
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Jag rekommenderar dig att fortsätta snusa och ej börja röka. Jag har rökt i flera år och försöker nu börja snusa pga att det är nyttigare men det psykiska beroendet gör det svårt.

On topic: Ha cigaretten i munnen, ha den åt rätt håll! Tänd den, dra in röken precis som om du tog ett andetag, vänta några sekunder, andas ut!
Citera
2015-08-21, 08:45
Medlem
borrizs avatar
Satsa hellre på nikotinplåster, här får du samma konstanta nikkotinnivå som när du har en prilla inne.
Citera
2015-08-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspackad-huggorm
Jag rekommenderar dig att fortsätta snusa och ej börja röka. Jag har rökt i flera år och försöker nu börja snusa pga att det är nyttigare men det psykiska beroendet gör det svårt.

On topic: Ha cigaretten i munnen, ha den åt rätt håll! Tänd den, dra in röken precis som om du tog ett andetag, vänta några sekunder, andas ut!
Vänta några sekunder? Varför då? Ska man inte blåsa ut det i samma andetag?
Citera
2015-08-22, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Satsa hellre på nikotinplåster, här får du samma konstanta nikkotinnivå som när du har en prilla inne.
Nikotinplåster och annat känns riskabelt med tanke på att det är ett läkemedel som ger biverkningar.
Citera
2015-08-22, 22:39
Avstängd
Hackebeilchens avatar
Citat:
Vänta några sekunder? Varför då? Ska man inte blåsa ut det i samma andetag?

Nikotin från en cigarett måste ner i lungorna för att tas upp i blodet. Om du inte vill dra halsbloss får du köpa cigariller istället. Då räcker det att dra in röken i munnen och blåsa ut den efter ett par sekunder. Köp i så fall små som Cortez.
Citera
2015-08-22, 23:33
Medlem
Citat:
Nikotinplåster och annat känns riskabelt med tanke på att det är ett läkemedel som ger biverkningar.
Biverkningarna av nikotinläkemedel är betydligt färre än biverkningarna av cigaretter. Man får inte lungcancer av nikotinplåster.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in