2015-08-20, 21:46
Medlem
(Antar rätt forumsdel, för sett liknande trådar :P)

Så står lite här och stampar om man kan säga så, vet inte riktigt hur jag ska göra med mitt liv.. Ska försöka hålla mig kort, då jag oftast börjar skriva och skriver väääldigt långt...

Vill först säga att jag osäker angående hur jag ska göra angående en tjej samt mitt liv/umgänge(eller vad man ska säga).

Är först å främst lite osäker på hur jag ska göra angående mitt ex / flickvän eller vad man nu ska kalla henne?
Typ maj / april någon gång så berättade tjejen jag vart tsm med i nästan 3 år att hon tröttnat och att det är slut emellan oss. Orsaken var enkel, jag har varit dålig på att engagera mig i vårat förhållande. Vilket jag erkänt flera gånger och försökt reparera nu enda sedan dess. Vi träffades 1 gång i veckan typ, och var alltid så att hon fick komma hem till mig och jag aldrig riktigt engagera mig och ville göra annat än å bara va hemma, se film osv.. Men nu sedan dess har vi varit i stortsett varje dag, varit i stan, fikat, bakat och allt möjligt. Allt har varit i stortsett vanligt som man kan tänka sig emellan ett par, vi båda är väldigt "hårda" eller hur man ska säga att sex t.ex är bara för ens pojk/flickvän. Men ändå inga problem för någon av oss att vi haft det. Hon har t.om sagt att hon älskar mig ett par gånger, men nu senaste sagt att hon är osäker, och att hon inte tror att hon har tillräckligt med tid för ett förhållande(sista året på gymnasiet, och hon har en häst att ta hand om). Vill inte va tjatig på henne eller vara för på angående oss, men samtidigt blir jag så jävla rädd, osäker osv. För vill inte förlora henne, så vet inte vad jag ska göra riktigt :/

Sen till ett annat problem jag haft i fleeeera år. Jag har väldigt svårt att få vänner, eller jag har inga vänner alls för att va ärlig. Jag skolkade hela högstadiet och var hemma och spelade, gymnasiet blev ungefär likadant och därmed läser jag komvux nu. Så aldrig haft den tiden att hitta kompisar. Och då jag inte dricker, kan jag inte precis gå på fest eller ut på krogen och liknande precis. så vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga eller hur jag ska säga för att skaffa vänner, (känner mig riktigt dum av att skriva detta blää). Bortsett från flickvännen / mitt ex så har jag inga vänner. Och ingen att umgås med på dagarna, så blir att man bara sitter vid datorn. Dom jag spelar med bor i andra städer och alltså inte aktuellt att umgås med. Ni som varit i liknande situationer, hur har ni tagit er till? Vad ska jag göra?

Var inte blyga med frågor, har nog missat att ta upp något.

(Fack, tråden blev väldigt lång ändå Q_Q )
Senast redigerad av thooht 2015-08-20 kl. 21:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in