Tja hade tänkt att köpa en läsplatta för högst 2000:-, vilka rekommenderar ni? Vill helst ha någon som har typ någon svensk ordbok som är "inbyggd" eller går att installera in på
Jag har en Pocketbook touch lux 2, hade föregångaren också men den gick sönder. Jag har aldrig använt ordboken i den för skärmuppdateringen är så långsam, men det finns på svenska. Det har precis kommit ut en touch lux 3. Men Kobo gör bra grejer också, de brukar få fina omdömen i recensioner och på forum för e-böcker. Kindle är bra om du köper alla böcker från Amazon, för den stödjer inte .epub som är det format som används mest i Sverige utav alla bibliotek och som Adobe ligger bakom.
Senast redigerad av flashboy 2015-08-30 kl. 04:56.
Tanka hem Calibre från http://calibre-ebook.com/ också för att hantera dina e-böcker. Det finns också ett plug-in som tar bort DRM-skyddet från böcker som du lånat på biblioteket (och som också kan konvertera böcker till Kindle om du nu vill det, men jag skulle hålla mig till .epub till att börja med, att konvertera pdf-filer fungerar sådär bra). Har inte köpt en pocketbok sedan jag upptäckte detta med e-böcker.
Senast redigerad av flashboy 2015-08-30 kl. 04:58.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!