2015-10-15, 09:50
Medlem
Vad sger man till banken? Att man vill aktivera utlands-verfring till bankkonto?
S fr man svara p lite frgor dr?

Sen r det bara att gra en deposit (verfring) med de uppgifter man fick p krakens hemsida dr
Bland annat IBAN, BIC, Referene-nr?

Edit lste det:

Men vad ska man ange p
Mottagande banks kostnad betalas av * Mottagaren eller Avsndaren?
Senast redigerad av KalzoneBB 2015-10-15 kl. 10:07.
Citera
2015-10-15, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalzoneBB
Vad sger man till banken? Att man vill aktivera utlands-verfring till bankkonto?
S fr man svara p lite frgor dr?

Sen r det bara att gra en deposit (verfring) med de uppgifter man fick p krakens hemsida dr
Bland annat IBAN, BIC, Referene-nr?

Edit lste det:

Men vad ska man ange p
Mottagande banks kostnad betalas av * Mottagaren eller Avsndaren?

eftersom kraken anvnder en bank i Tyskland s om du anvnder en svensk bank, svenskt kontonummer ska du inte behva betala ngra avgifter alls, (SEPA verfring) allts ska mottagaren betala det *om det nu blir ngra.
Citera
2016-05-10, 00:47
Medlem
Vzippers avatar
Lnar trden lite.
Gjorde ett konto nyss och skulle gra mig verifierad till "Tier 2".
Anvnde mig av VPN och TOR under tiden jag signade upp. Av den anledningen fick jag detta i ett mejl:

"Hi .......,

Thank you for signing up with Kraken. Unfortunately, we have encountered a discrepancy in trying to determine the region you live in. To resolve this, we require that you get your account verified to Tier 3. To verify your account, please upload an ID and proof of residence document via the Get Verified -> Tier 3 page in your account."

Vill grna undvika detta och funderade p om jag kunde radera kontot fr att brja om p nytt utan proxy denna gngen. Men jag hittar ingenstans p deras sida vart jag kan gra detta!? Vad gra?

"Varfr anvnde du VPN och TOR?" Bespara mig grna de svaren tack.
Citera
2016-05-10, 16:53
Medlem
Ngon som vet hur det funkar med att fra ver pengar till Kraken? Man fr ju en referenskod p Krakens sida, men den innehller mellanrum. I Swedbank fr inte referensrutan innehlla mellanrum.
Citera
2016-05-11, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vzipper
Lnar trden lite.
Gjorde ett konto nyss och skulle gra mig verifierad till "Tier 2".
Anvnde mig av VPN och TOR under tiden jag signade upp. Av den anledningen fick jag detta i ett mejl:

"Hi .......,

Thank you for signing up with Kraken. Unfortunately, we have encountered a discrepancy in trying to determine the region you live in. To resolve this, we require that you get your account verified to Tier 3. To verify your account, please upload an ID and proof of residence document via the Get Verified -> Tier 3 page in your account."

Vill grna undvika detta och funderade p om jag kunde radera kontot fr att brja om p nytt utan proxy denna gngen. Men jag hittar ingenstans p deras sida vart jag kan gra detta!? Vad gra?

"Varfr anvnde du VPN och TOR?" Bespara mig grna de svaren tack.

Tja, du kan ju anvnda ngon annan exchange dr du r anonym typ bitsquare, mycelium eller localbitcoins.
Citera
2016-05-11, 12:52
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badbollskrigare
Ngon som vet hur det funkar med att fra ver pengar till Kraken? Man fr ju en referenskod p Krakens sida, men den innehller mellanrum. I Swedbank fr inte referensrutan innehlla mellanrum.

Du skriver den helt enkelt utan mellanrum. Det har aldrig varit ngra problem fr mig.
Citera
2016-05-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Du skriver den helt enkelt utan mellanrum. Det har aldrig varit ngra problem fr mig.

Tack, funkade! Tog bara lite lngre tid fr stlarna att komma fram, n jag rknade med.
Citera
2016-05-22, 07:55
Medlem
Santadunks avatar
Hur lng tid tar ett kp p Kraken?
Citera
2016-05-22, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Hur lng tid tar ett kp p Kraken?

En SEPA-verfring tar vl 2-5 dagar - kpet nr du vl har pengar p Kraken gr direkt.
Citera
2016-08-10, 23:17
Medlem
LisaLosts avatar
Hej!

Jag lnar trden lite jag med jag frsker trada till mig lite bitcoin via kraken
jag satten in 52 EUR men nr jag frsger genomfra fr jag "Insufficient funds"

S hr har jag frskt gra.
0,097 XBT x 534.000 EUR = 51798.000 EUR

ngon?
Citera
2016-08-11, 00:03
Medlem
Prova 0.097 istllet fr 0,097. Eller kp till marknadsvrde s slipper du skriva ett pris och rkna sjlv.
Citera
2016-08-11, 00:20
Medlem
LisaLosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Prova 0.097 istllet fr 0,097. Eller kp till marknadsvrde s slipper du skriva ett pris och rkna sjlv.

Jisses det var kommatecknet tack s mycket fr hjlpen!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in