2015-08-21, 16:25
Medlem
Incendios avatar
Det r naturligt med samsovning och det r skillnad p sker och osker samsovning. Flj barnets behov s brukar det ordna sig. Vi samsov under frsta ret och sedan i perioder.
Citera
2015-08-21, 17:06
Medlem
Teleslingas avatar
Undrar vad vra vnner p familjeliv.se har att sga i frgan.
Citera
2015-08-21, 17:33
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga

Du menar de hysterikska hnsen i hnsgrden? Herregud, alla dr verkar s jdra perfekta och all deras barnuppfostran sker efter en bok.. Min sikt r att du kan inte uppfostra ett barn efter en bok, alla barn r olika
Citera
2015-08-21, 17:34
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Du menar de hysterikska hnsen i hnsgrden? Herregud, alla dr verkar s jdra perfekta och all deras barnuppfostran sker efter en bok.. Min sikt r att du kan inte uppfostra ett barn efter en bok, alla barn r olika
+1 p den!
Citera
2015-08-21, 18:48
Medlem
Adriadnes avatar
h, tack fr mnga bra svar!

Angende napp s gillar min son inte det.. Det hade varit sknt om det hade funkat med napp tycker jag (d hade han kanske inte krvt att f ligga vid brstet riktigt lika mycket, just nu knns det som att han utsett mig till sin napp vilket gr det svrt fr pappan eller ngon annan att ta hand om honom).. Han bara spottar ut och grter.

Babynest har vi ocks det funkar bttre att lgga honom i babynestet n i egen sng men helst vill han ligga p mig eller precis bredvid, med brstet i munnen. Men vi kan ju va lite mer p babynestet och kanske hitta lite fler stllningar att testa med det s att han fr lite kroppskontakt nd medan han somnar in.

Jag sover vldigt ltt ver lag och srskilt nr han r i sngen, men min man sover mycket tungt och vaknar ofta inte ven om sonen gallskriker maken har ven en tendens att rulla runt och rra sig mycket i smnen. S vi vgar inte ha honom mellan oss i sngen utan pojken fr sova p min sida och s bullar jag upp med kuddar och stller barnvagnen emot sidan av sngen s det blir en "kant" s han inte kan ramla ur sngen... Borde kanske komma p en mer sker lsning fr det s att det knns tryggare...
Citera
2015-08-21, 18:53
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
h, tack fr mnga bra svar!

Angende napp s gillar min son inte det.. Det hade varit sknt om det hade funkat med napp tycker jag (d hade han kanske inte krvt att f ligga vid brstet riktigt lika mycket, just nu knns det som att han utsett mig till sin napp vilket gr det svrt fr pappan eller ngon annan att ta hand om honom).. Han bara spottar ut och grter.

Babynest har vi ocks det funkar bttre att lgga honom i babynestet n i egen sng men helst vill han ligga p mig eller precis bredvid, med brstet i munnen. Men vi kan ju va lite mer p babynestet och kanske hitta lite fler stllningar att testa med det s att han fr lite kroppskontakt nd medan han somnar in.

Jag sover vldigt ltt ver lag och srskilt nr han r i sngen, men min man sover mycket tungt och vaknar ofta inte ven om sonen gallskriker maken har ven en tendens att rulla runt och rra sig mycket i smnen. S vi vgar inte ha honom mellan oss i sngen utan pojken fr sova p min sida och s bullar jag upp med kuddar och stller barnvagnen emot sidan av sngen s det blir en "kant" s han inte kan ramla ur sngen... Borde kanske komma p en mer sker lsning fr det s att det knns tryggare...
Roligt att babynest funkar fr er ocks, tminstone delvis. Hr funkar det dessutom att dra t sig spjlsngen s att den bildar en "raskant" mellan barnets mamma och sngkanten.

Glm nu inte bort er sjlva mitt i alla babylycka. Frsk att piffa till dig lite s att ni inte tappar sexlivet. Ltt hnt att ngra extra mammakilon rusar ivg ver styr. Lycka till framver!
Citera
2015-08-21, 19:12
Medlem
Citat:
Kan verkligen rekommendera ett babynest:
https://babynest.se/

Funkar lika bra i spjlsngen som tillflligt mellan frldrarna. Minskar kvvningsrisk och utgr en naturlig barrir mellan barnet och den oroligt sngsnurrande pappan.

Innan jag visste vad det var s var jag vldigt skeptisk. Faktum r att det fungerar vldigt bra. Vi har dessutom rest en del med baby och det r suvernt att, s att sga, ha med sig barnets sng, utan att behva krngla med otympliga resespjlsngar. Barnet knner igen sig med dofter etc.

S kp ett babynest (nej, jag fr inte betalt av tillverkaren tyvrr)!

Jag hller med, ett babynest r jttebra. Min dotter ligger i nestet i tex soffan ocks (inte p natten frsts )
Citera
2015-08-21, 19:14
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Roligt att babynest funkar fr er ocks, tminstone delvis. Hr funkar det dessutom att dra t sig spjlsngen s att den bildar en "raskant" mellan barnets mamma och sngkanten.

Glm nu inte bort er sjlva mitt i alla babylycka. Frsk att piffa till dig lite s att ni inte tappar sexlivet. Ltt hnt att ngra extra mammakilon rusar ivg ver styr. Lycka till framver!

Ja, haha, sexlivet r pvg tillbaka men jag mste lka lite till down below innan det kan bli riktigt som frr. Angende vikten s har jag en bit kvar till ursprungsvikten men hinner andra sidan knappt ta ngonting om dagarna s jag hoppas att det inte tar allt fr lng tid innan jag r dr. Jag fr inte trna nnu men barnvagnspromenader r i alla fall en brjan.
Citera
2015-08-21, 19:19
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Ja, haha, sexlivet r pvg tillbaka men jag mste lka lite till down below innan det kan bli riktigt som frr. Angende vikten s har jag en bit kvar till ursprungsvikten men hinner andra sidan knappt ta ngonting om dagarna s jag hoppas att det inte tar allt fr lng tid innan jag r dr. Jag fr inte trna nnu men barnvagnspromenader r i alla fall en brjan.
Det lter som om du har helt rtt instllning i alla fall.
Citera
2015-08-21, 20:59
Medlem
KjellSorterings avatar
Ha ett babynest!
Se sedan till att ingen som sover i sngen brukat alkohol, nikotin eller andra smnstrande preparat.

Gr du shr r problemen ur vrlden!
Citera
2015-08-22, 11:45
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
+1 p den!

ja, haha jag brukar g in dr o rra om i grytan ibland.. Har ftt ett par varningar men fattar inte varfr? Var en tjej en gng som skrev att hennes bonusbarn ville ha egna rum osv.. Alla hxor skrek "lmna honom", "han ska sjlv frsrja sina barn"..

Jag skrev: "han borde lmna dig, fr varfr ska han frsrja dig? Sk ett jobb istllet fr att sitta hemma som en latmask"

Boom! Fick en varning fr det, diktatur..
Citera
2015-08-22, 19:56
Medlem
Incendios avatar
Citat:

Ungefr samma sak. Ngra fr, ngra emot och ngra neutrala. Det r en ganska vanlig frga dr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in