Hej!
Vill minnas att jag läste en tunn liten bok från typ 90-talet som drog upp större kriminella brott i Sverige senaste seklet. Jag fastnade för ett specifikt fall. Ska redogöra lite vad jag minns;
Mannen ska ha varit ung runt 19 och jobbade på nån form av serviceboende\ålderdomshem. Det hela ska ha börjat med att ynglingen såg en åldring som var nära att dö och hämtade annan personal vilket ska ha givit honom mycket beröm.
Berömet var väldigt uppskattat av ynglingen som började förgifta de äldre med rengöringsmedel tror jag för att således få ännu mera beröm när han heroiskt tillkallade övrig personal.
Runt ett 20tal personer ska ha strukit med och det uppdagades inte förrens en överlevande avslöjade sanningen.
Med hänvisning till psykisk sjukdom avslöjades aldrig mannens identitet (enligt boken) och han hamnade på psyket.
Det var storyn i korthet. Väldigt intresserad om mer info och är lite förundrad över att enda gången i mitt liv jag hört om händelsen var just i boken. Var visserligen inte född på 70-talet så det kanske är lite passé men det rör sig ju faktiskt om en av dem som skördad mest offer som enskild person i modern Svensk historia!
Seså detektiver, ut och gräv :P
Senast redigerad av Kedox 2015-08-20 kl. 12:47.