Jag har ett mycket spännande experiment/projekt på G som jag tror att många användare skulle finna både användbart och tekniskt intressant.
Jag skulle vilja presentera planerna i en senare tråd, men för att det ens ska vara någon mening så skulle jag vilja veta om det är tillåtet med en typ av list-tråd där man postar användarnamnen på misstänkta troll tillsammans med en motivering.
Överklaganden sker i tråden, vilket gör att det blir en form av diskussion och hela processen blir transparent.
Exempel:
Citat:
Ursprungligen postat av Användare 1
Misstänkt: FlashbackImprover
Motivering: Den skiftar åsikt och kön i var och varannan tråd
Citat:
Ursprungligen postat av Användare 2
Citat:
Jag misstänker FlashbackImprover för att vara ett troll.
Jag överklagar.
Motivering: Att han/hon byter åsikt kan bero på att kontot delas av flera människor
Citat:
Ursprungligen postat av Användare 3
Citat:
Jag misstänker FlashbackImprover för att vara ett troll.
Jag överklagar
Motivering: Det kan vara för att fejka sin identitet
Skulle en sådan tråd vara tillåten i t.ex. Laidback?
Tråden kommer att få en
mycket bestämd struktur och annorlunda än den jag presenterat här. Men om vi fokuserar på själva innehållet – skulle denna tråd vara acceptabel?
Edit:
Jag kom att tänka på regel 1.06. Givetvis ska den respekteras lika hårt som idag. Kanske skulle inläggen i en sådan tråd behöva fokusera mer på det faktiska innehållet än spekulationer kring användarens identitet, men det är själva principen kring anklagelser och överklaganden rörande innehållet, samt den listliknande trådformen jag tänker på här främst.