Nja, det har med kokpunkten (tror jag) att göra. Du måste alltså få bort salterna innan, typ med soda (bakpulver så att du så att säga skiljer agnerna från vetet
räcker gott o väl med tändare o sen rör du skeden runt lite så inte värmen stannar på en ställe men det viktiga e att veta när det e färdigt liksom. kokar du för mcyekt förlorar du, kokar du för lite så får du inte ut allt. o det e inte bakpulver .det e ... *hjärnan står still nu så jag kan inte gräva fram vad det hette nu men ska återkomma på det*
Näsan blir naturligtvis irriterad när du kör kola. Om man kör en pinne på en natt så blir det lite små sårigt i några dagar ofta. Men att brosket i näsan skall försvinna då får man köra hårt.
700kr/pinnen? Bra pris? Jag köper mitt för 525kr/pinnen för 87-90% kola. Får alltid i stora kritvita stålhårda stenar som man får ta sönder med hammare och mejsel. Men då måste jag naturligtvis köpa 50pinnar eller mer. Men det tjänar man ihop fort. Köper 50, slår till 60 och säljer för 800kr/pinne, he he, och ingen klagar.
Men köper man mycket, 50 och över säljer jag det oslaget för 600kr/pinne....
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!