• 1
  • 2
2015-08-17, 20:19
Medlem
Hej. Nu är detta kanske äckligt men vill ha era åsikter

någon månad sen fick jag hemorrojder, behandlade med en kräm men funkade inte och brydde mig inte heller då det inte gjorde ont eller så. Lite efter det började jag se blod på min avföring och på toalettpappret även slemmigt runtom bajset. Nu är det inget blod utan bara massa slem. Men slemmet gör mig absolut inte nervös utan det är mer när jag stoppar in ca halva pekfingret i röven så känner jag en stor knöl, nästan som en minigolf boll. Kan ju inte känna runt den då den är stor och ganska långt inne men känner med fingertoppen att den är där. Är det så för alla eller är det något man bör kolla upp?

tack för hjälpen
Citera
2015-08-17, 20:22
Medlem
Japp, det bör du gå till läkaren för.
Citera
2015-08-17, 20:38
Medlem
Tumör, sök läkare snabbt.
Citera
2015-08-17, 20:51
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Prostatan? Kvinna? Livmodern? Inre hemorojd? Testa xyloproctsuppar och boka en tid till VC.
Citera
2015-08-17, 21:29
Medlem
Valsus avatar
Låter som koloskopi vore nåt essentiellt.
Citera
2015-08-17, 21:37
Medlem
Hur gammal är du? Det är ovanligt med en elakartad tumör om du inte är över typ 50-60 vad jag vet.
Citera
2015-08-17, 22:19
Medlem
Jag är en tjej på 19 år, redan testat Xyloproct utan någon vidare hjälp, det slutade klia och blev mycket mindre men finns fortfarande där. Får ont på högra sidan precis under magen när jag måste gå på toa och göra nummer 2 men har haft det sen jag var 9-10 år. Varit hos läkaren när det började göra ont men de sa att det bara är förstoppning och fick gå hem efter det, inte varit hos läkaren sen dess. Kan knappt andas för det gör ont så fort jag rör mig lite. Men så fort jag går på toa så försvinner smärtan. (och det gör inte ont varje gång jag ska på toa utan bara någon enstaka gång i månaden)
Citera
2015-08-17, 22:23
Medlem
Fimpen1911s avatar
Tycker också det låter som en tumör. Det bästa vore nog att uppsöka en bra läkare som vet vad hon/han pratar om.
Citera
2015-08-17, 22:31
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megansmile
Jag är en tjej på 19 år, redan testat Xyloproct utan någon vidare hjälp, det slutade klia och blev mycket mindre men finns fortfarande där. Får ont på högra sidan precis under magen när jag måste gå på toa och göra nummer 2 men har haft det sen jag var 9-10 år. Varit hos läkaren när det började göra ont men de sa att det bara är förstoppning och fick gå hem efter det, inte varit hos läkaren sen dess. Kan knappt andas för det gör ont så fort jag rör mig lite. Men så fort jag går på toa så försvinner smärtan. (och det gör inte ont varje gång jag ska på toa utan bara någon enstaka gång i månaden)

Har du testat supp eller bara salvan? Vart sitter knölen? Tänkte om det är svanskotan eller inre ringmuskeln du känner av, som sitter ca 1 finger rakt upp.. Slembildning kan vara ganska normalt om man har både yttre och inre hemorojder.
Citera
2015-08-17, 22:34
Medlem
nu e detta ganska detaljerat men när jag känner med högra pekfingret så sitter den mot magen.. känner av det med nageln och fingerspetsen, blir en konstig känsla när jag trycker lite på knölen. Och jag har använt bara salvan då jag tror att jag bara har yttre hemorrojder
Citera
2015-08-17, 22:35
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Hur pinsamt det än känns tycker jag du ska uppsöka en läkare, det är något man oftast tjänar på i längden.
Citera
2015-08-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Hur pinsamt det än känns tycker jag du ska uppsöka en läkare, det är något man oftast tjänar på i längden.

Jo jag vet. Ska ringa VC imorgon och boka en tid. Inte lönt att vara såhär orolig om det kanske är ingenting
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in