Citat:
Ursprungligen postat av
Senapstjuven
Nej, jag skulle vilja välja själv tillsammans med min fru, eftersom staten inte har en aning om hur vår vardag ser ut. Men du är alltså för att staten ska bestämma mer över ditt liv och ta ifrån dig och din partner möjligheten att välja hur ni ska dela upp föräldradagarna under era barns första år?
Varför stanna där? Borde staten inte även bestämma vem som ska städa, tvätta, laga mat och vad ni ska göra på helgerna?
Vem städar, tvättar, lagar mat och tar hand om barnen då? Du? Tillåt mig att skratta. Så länge det finns män som inte vill deltaga i hushåll och barnskötsel i samma utsträckning som kvinnorna, då måste mamma staten gå in och ta er lata män i örat.
För mig är det ok att du umgås med din fru, men glöm inte att överta 50 % av hemmets arbetsuppgifter. Du vill väl inte att hon ska först arbeta 8 timmar varje dag och sedan ta hand om hushåll och barn till läggdags? Hon kan bli utbränd och då orkar hon inte tumla runt med dig i sänghalmen. Var rädd om din fru. Tänk feministiskt.
Själv är min fru och jag jämställda. Så det kan du och frugan din bli också. Kom bara ihåg att ta ut din tredje pappamånad och umgås med dina ättelägg. Då slipper du bli en ensam och bitter surgubbe på äldreboendet.
Tack vare er män finns feminismen.