2015-08-19, 16:09
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Du vet inte vad feminism egentligen står för. Jag skickar därför en länk till följande artikel som i detalj beskriver denna partipolitiskt obundna, internationell, block- och partiöverskridande kvinnorörelse.
https://ordochord.wordpress.com/2013/04/05/vad-ar-feminism/
Läs den först innan du drar alltför idiotiska slutsatser som du gjorde i din senaste kommentar, som t ex att kvinnor inte kan ta hand om sig själva och driver igenom skruvade idéer.

Du pratar om en ordboksdefinition och inte om hur feminism praktiseras idag. Vad rörelsen säger sig stå för är rätt ointressant relativt vad rörelsen gör och vilka implikationer dess antaganden har.
Citera
2015-08-19, 20:11
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Du pratar om en ordboksdefinition och inte om hur feminism praktiseras idag. Vad rörelsen säger sig stå för är rätt ointressant relativt vad rörelsen gör och vilka implikationer dess antaganden har.

Ge sakliga och verkliga exempel på hur feminism praktiseras idag. Det finns många källor att ösa ur. Googla på nätet eller gå till biblioteket för att läsa artiklar som handlar om vad feminismen står för och gör. Orkar du inte ta in information om feminism, inte mitt problem.
Citera
2015-08-19, 20:15
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senapstjuven
Krav på delad föräldraförsäkring t.ex.

Nej tack. Har tidigare skummat igenom FIs valmanifest (har du?) och det var i princip bara flumm.

Vill du vara en frånvarande pappa under dina barns uppväxt? Då ska du inte gnälla när du blir en knarrig bitter gubbe som aldrig får besök av dina vuxna barn.
Citera
2015-08-19, 20:34
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fawful
Ja det är inte direkt förvånande då dom flesta hardcore feminister har blivit uppfostrade utav män, storebrödrer eller dominanta pappor dvs växte upp till pojkflickor.
Så långt ifrån tjejigt det kan bli mao.

Jag är man. Enda barnet. Är feminist också. Sorry om jag krossar din illusion om feminister som pojkflickor
Citera
2015-08-19, 20:40
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akehodell
Feminism är en sjuk ideologi som kommunisterna använder för att driva sina kommunistiska åsikter i en annan skepnad efter att världskommunismen sprack när muren föll och Kina övergick till att bli en kapitalistisk diktatur.
Feminism, HBTQ, genusvetenskap, multikultur är bara andra sätt för gamla och nya kommunister att förstöra det samhälle de hatar.
Skulle en större kris i samhället uppstå så kommer det inte vare feminister med flera som kommer att lösa problemen, de kommer att springa och gömma sig och ropa på mamma medan andra vettiga människor kommer att jobba på för att lösa de svårigheter som uppstår.

Foliehattsflummare där. Bara fnoskiga konspirationsteorier. Akta så att inte utomjordingar bortför dig och opererar in ett implantat. Ja! Elvis lever!
Citera
2015-08-19, 20:46
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Nej, det är klart det inte står, men kan du nämna en vettig förändring feminister vill göra som främjar jämställdheten?

Absolut, grabben! Vad sägs om:

1) Minska löneskillnaderna mellan män och kvinnor
2) Motverka våld mot kvinnor.
3) Att kvinnor och män ska ha samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter i livet.
4) Att makt och inflytande ska vara jämnt fördelat på kvinnor och män.

Punkt nr 3) måste du väl ändå gilla. Du är ju man. Eller...? Kanske du är en sådan som kallas hen.
Citera
2015-08-19, 20:49
Medlem
Senapstjuvens avatar
Citat:
Vill du vara en frånvarande pappa under dina barns uppväxt? Då ska du inte gnälla när du blir en knarrig bitter gubbe som aldrig får besök av dina vuxna barn.
Nej, jag skulle vilja välja själv tillsammans med min fru, eftersom staten inte har en aning om hur vår vardag ser ut. Men du är alltså för att staten ska bestämma mer över ditt liv och ta ifrån dig och din partner möjligheten att välja hur ni ska dela upp föräldradagarna under era barns första år?

Varför stanna där? Borde staten inte även bestämma vem som ska städa, tvätta, laga mat och vad ni ska göra på helgerna?
Citera
2015-08-19, 20:59
Medlem
Senapstjuvens avatar
Citat:
Absolut, grabben! Vad sägs om:

1) Minska löneskillnaderna mellan män och kvinnor
2) Motverka våld mot kvinnor.
3) Att kvinnor och män ska ha samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter i livet.
4) Att makt och inflytande ska vara jämnt fördelat på kvinnor och män.

Punkt nr 3) måste du väl ändå gilla. Du är ju man. Eller...? Kanske du är en sådan som kallas hen.
1. Kvinnor och män som utför samma jobb har samma lön. Inget hindrar kvinnor från att utbilda sig till bra betalda yrken, men om man väljer att bli anställd av staten som lärare, sjuksköterska osv. får man leva med den lönen. Kommunala jobb har alltid varit dåligt betalda. Det har inget med jämställdhet att göra. Precis som feminism över lag.

2. Våld mot kvinnor? Våld mot män och barn då? Borde inte våld mot alla medborgare motverkas? Ganska säker på att i princip alla vill det.

3&4. På vilket sett uppfylls de punkterna inte i dagens samhälle?

Och ja, jag är man, men vad har det med saken att göra?
Senast redigerad av Senapstjuven 2015-08-19 kl. 21:03.
Citera
2015-08-19, 21:54
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Nej, jag skulle vilja välja själv tillsammans med min fru, eftersom staten inte har en aning om hur vår vardag ser ut. Men du är alltså för att staten ska bestämma mer över ditt liv och ta ifrån dig och din partner möjligheten att välja hur ni ska dela upp föräldradagarna under era barns första år?

Varför stanna där? Borde staten inte även bestämma vem som ska städa, tvätta, laga mat och vad ni ska göra på helgerna?

Vem städar, tvättar, lagar mat och tar hand om barnen då? Du? Tillåt mig att skratta. Så länge det finns män som inte vill deltaga i hushåll och barnskötsel i samma utsträckning som kvinnorna, då måste mamma staten gå in och ta er lata män i örat.

För mig är det ok att du umgås med din fru, men glöm inte att överta 50 % av hemmets arbetsuppgifter. Du vill väl inte att hon ska först arbeta 8 timmar varje dag och sedan ta hand om hushåll och barn till läggdags? Hon kan bli utbränd och då orkar hon inte tumla runt med dig i sänghalmen. Var rädd om din fru. Tänk feministiskt.

Själv är min fru och jag jämställda. Så det kan du och frugan din bli också. Kom bara ihåg att ta ut din tredje pappamånad och umgås med dina ättelägg. Då slipper du bli en ensam och bitter surgubbe på äldreboendet.

Tack vare er män finns feminismen.
Citera
2015-08-19, 22:15
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ge sakliga och verkliga exempel på hur feminism praktiseras idag. Det finns många källor att ösa ur. Googla på nätet eller gå till biblioteket för att läsa artiklar som handlar om vad feminismen står för och gör. Orkar du inte ta in information om feminism, inte mitt problem.

här har du ett exempel på hur feminismen står för, hot och våld, samt sabotage av sammankomster när det gäller oliktänkande

https://www.youtube.com/watch?v=-jEQYHAFfjg

eller här, en kvinna som själv är feminist blir kallad för bland annat "anti-kvinna" för att hon ifrågasatte manshatet i feminismen

https://www.youtube.com/watch?v=hkFT6YTnHRs&spfreload=10
Citera
2015-08-19, 22:47
Medlem
Senapstjuvens avatar
Citat:
Vem städar, tvättar, lagar mat och tar hand om barnen då? Du? Tillåt mig att skratta. Så länge det finns män som inte vill deltaga i hushåll och barnskötsel i samma utsträckning som kvinnorna, då måste mamma staten gå in och ta er lata män i örat.

För mig är det ok att du umgås med din fru, men glöm inte att överta 50 % av hemmets arbetsuppgifter. Du vill väl inte att hon ska först arbeta 8 timmar varje dag och sedan ta hand om hushåll och barn till läggdags? Hon kan bli utbränd och då orkar hon inte tumla runt med dig i sänghalmen. Var rädd om din fru. Tänk feministiskt.

Själv är min fru och jag jämställda. Så det kan du och frugan din bli också. Kom bara ihåg att ta ut din tredje pappamånad och umgås med dina ättelägg. Då slipper du bli en ensam och bitter surgubbe på äldreboendet.

Tack vare er män finns feminismen.
Vad fan snackar du om? Är du full eller?

För att förtydliga är jag för jämställdhet, men feminism och feminister kan fara åt helvete.
Senast redigerad av Senapstjuven 2015-08-19 kl. 22:51.
Citera
2015-08-19, 23:08
Medlem
Fawfuls avatar
Citat:
Jag är man. Enda barnet. Är feminist också. Sorry om jag krossar din illusion om feminister som pojkflickor

Nej du är en hen som uppfostrades utav en mor som dominerade i hemmet framför din far. Därav fick du förkärlek för dominanta kvinnor och gifte dig med en "stark" kvinna så du slipper ta egna beslut.

Är jag inte synsk så säg
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in