2015-08-17, 20:10
Medlem
salty-sailors avatar
En kvinlig sorority grupp i Alabama har fått stark kritik efter att ha lagt up en "rekryteringsvideo" på youtube. Kritiker menar att de är för vita, för lika, för snygga, för mycket glitter och rosa, och att detta skulle skada kampen för kvinnors rättigheter.

Hur ska feminismen hanskas med de problem och skador som uppstår när kvinnor får vara sig själva och göra vad de själva vill? bör vi ta ifrån dessa "typiska" kvinnor deras rösträtt och fri vilja eftersom det skadar feminismen? blir inte detta lite motsägelsefullt då feminismen "per definition" handlar om kvinnors rättigheter?

jag har ingen aning, någon som har några tanker eller idéer på hur vi ska lösa det här?

länk https://archive.is/TKSCP
Citera
2015-08-17, 20:24
Medlem
Senapstjuvens avatar
Att feminister inte bryr sig om männens rättigheter är knappast något nytt, men här har vi ju ett exempel på att de inte ens bryr sig om kvinnors rättigheter. Det enda de vill är att driva igenom sina egna skruvade idéer och kvinnor som inte stöttar deras idéer anser de kämpar mot feminismen och därmed mot jämställdhet.

All respekt till kvinnor som vågar stå upp för sig säga att de inte behöver feminism. Hela deras ideologi bygger ju på att kvinnor är offer som inte kan ta hand om sig själva och därför måste de ha kukmätartävling med män på alla områden istället för att inse att män är bättre på vissa saker och kvinnor på andra.
Citera
2015-08-17, 21:26
Medlem
Var är videon?

Av bilderna att döma så ser den jävligt cheesy ut i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
jag har ingen aning, någon som har några tanker eller idéer på hur vi ska lösa det här?
Du har precis länkat till den. Lösningen sker genom uppmärksammanden och diskussioner.

Nu har kvinnorna tagit bort videon.
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2015-08-17 kl. 21:28.
Citera
2015-08-17, 21:53
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Var är videon?

här

Citat:
Av bilderna att döma så ser den jävligt cheesy ut i alla fall.

mycket möjligt. Borde man inte få vara det?

Citat:
Du har precis länkat till den. Lösningen sker genom uppmärksammanden och diskussioner.

Nu har kvinnorna tagit bort videon.

så lösning är altså att hindra kvinnors frihet genom att gnälla och hetsa mot alla som inte faller i led och är såpass oförskämda att de utrycker sin identitet på ett sätt som faller utanför fascistfeminismens strikta ramar? hur bejakar denna metod kvinnors självständighet och rättigheter?
Citera
2015-08-18, 00:02
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senapstjuven
Att feminister inte bryr sig om männens rättigheter är knappast något nytt, men här har vi ju ett exempel på att de inte ens bryr sig om kvinnors rättigheter. Det enda de vill är att driva igenom sina egna skruvade idéer och kvinnor som inte stöttar deras idéer anser de kämpar mot feminismen och därmed mot jämställdhet.

All respekt till kvinnor som vågar stå upp för sig säga att de inte behöver feminism. Hela deras ideologi bygger ju på att kvinnor är offer som inte kan ta hand om sig själva och därför måste de ha kukmätartävling med män på alla områden istället för att inse att män är bättre på vissa saker och kvinnor på andra.

Du vet inte vad feminism egentligen står för. Jag skickar därför en länk till följande artikel som i detalj beskriver denna partipolitiskt obundna, internationell, block- och partiöverskridande kvinnorörelse.
https://ordochord.wordpress.com/2013/04/05/vad-ar-feminism/
Läs den först innan du drar alltför idiotiska slutsatser som du gjorde i din senaste kommentar, som t ex att kvinnor inte kan ta hand om sig själva och driver igenom skruvade idéer.
Citera
2015-08-18, 06:12
Medlem
Senapstjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Du vet inte vad feminism egentligen står för. Jag skickar därför en länk till följande artikel som i detalj beskriver denna partipolitiskt obundna, internationell, block- och partiöverskridande kvinnorörelse.
https://ordochord.wordpress.com/2013/04/05/vad-ar-feminism/
Läs den först innan du drar alltför idiotiska slutsatser som du gjorde i din senaste kommentar, som t ex att kvinnor inte kan ta hand om sig själva och driver igenom skruvade idéer.
Jag anser inte att kvinnor inte kan ta hand om sig själva. Det är ni feminister som försöker tvinga på kvinnor offerrollen genom att driva igenom efterblivna lagar till enbart kvinnors fördel (enligt er iallafall) och jag kan bara anta att det är för att ni anser att kvinnor inte klarar sig själva.
Citera
2015-08-18, 09:33
Medlem
Ratozs avatar
Ja det skadar förmodligen den feministiska kampen med en sådan video. Är dock ett väldigt märkligt antagande från feministernas sida att personer som inte är feminister ska agera i enlighet med vad som är bäst för den feministiska kampen.
Citera
2015-08-18, 13:26
Medlem
Citat:
här

så lösning är altså att hindra kvinnors frihet genom att gnälla och hetsa mot alla som inte faller i led och är såpass oförskämda att de utrycker sin identitet på ett sätt som faller utanför fascistfeminismens strikta ramar? hur bejakar denna metod kvinnors självständighet och rättigheter?

Det här handlar om att det är vita tjejer, blonda dessutom. Ingenting annat.

Feminist är antivit.
Citera
2015-08-18, 15:18
Medlem
Fawfuls avatar
Ja det är inte direkt förvånande då dom flesta hardcore feminister har blivit uppfostrade utav män, storebrödrer eller dominanta pappor dvs växte upp till pojkflickor.
Så långt ifrån tjejigt det kan bli mao.
Citera
2015-08-18, 15:19
Medlem
Katzyns avatar
Hehe, om feministerna kommer för att hämta mina korsetter och läppstift hoppas jag att de har beväpnat sig
Citera
2015-08-18, 18:26
Medlem
Män måste vara manliga för att kvinnor ska attraheras av dem. Kvinnor måste vara kvinnliga för att män ska attraheras av dem. Feminism är en falsk ideologi som förstör relationen mellan kvinnor och män.

Vill inte kvinnor knulla med dig? Det beror på att du är en "civiliserat" mähä som inte är manlig nog.

Vill inte män ha stabila långvariga relationer med dig? Beror antagligen på att du mentalt inte är som en kvinna bör vara.

I många fall så kan ni tacka feminismen (i bred definition) för att de de har gjort er mentalt osunda och onormala.
Citera
2015-08-18, 20:19
Medlem
Citat:
här
Haha, ja. Den var jävligt cheesy

Citat:
Självklart borde de få vara det. Men jag föredrar om de inte är det.

Borde man inte få kritisera det?

Citat:
så lösning är altså att hindra kvinnors frihet genom att gnälla och hetsa mot alla som inte faller i led och är såpass oförskämda att de utrycker sin identitet på ett sätt som faller utanför fascistfeminismens strikta ramar?
Haha, nu tar du i lite va?

Jag hindrar alltså kvinnors frihet när jag "gnäller"? Really? Vad gör du egentligen på ett forum för yttrandefrihet? Du låter som en jävla islamist när de likställer kritik med våld.

Nej, bara för att jag kritiserar någons agerande betyder det inte att jag hindrar någon. De får gärna fortsätta att bete sig som idioter och jag tänker givetvis poängtera att de beter sig som idioter.

Citat:
hur bejakar denna metod kvinnors självständighet och rättigheter?
Den bejakas genom att jag använder mig av yttrandefriheten, något som även kvinnor omfattas av.
Deras självständighet bejakas genom att jag kritiserar deras dumma handlingar som de får ta ansvar för.

Inte för att det var mitt mål. Men du frågade, så...
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2015-08-18 kl. 20:24.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in