2015-08-18, 20:41
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Haha, nu tar du i lite va?

Jag hindrar alltså kvinnors frihet när jag "gnäller"? Really? Vad gör du egentligen på ett forum för yttrandefrihet? Du låter som en jävla islamist när de likställer kritik med våld.

Nej, bara för att jag kritiserar någons agerande betyder det inte att jag hindrar någon. De får gärna fortsätta att bete sig som idioter och jag tänker givetvis poängtera att de beter sig som idioter.

så alla som inte uppför sig enligt feministisk dogma lever altså "fel" och måste kritiseras?

Citat:
Den bejakas genom att jag använder mig av yttrandefriheten, något som även kvinnor omfattas av.
Deras självständighet bejakas genom att jag kritiserar deras dumma handlingar som de får ta ansvar för.

Inte för att det var mitt mål. Men du frågade, så...

men när folk gör samma sak för att kritisera feminister så kallas det kvinnohat, och/eller att man "tystar" en kvinna för att hon har en åsikt, konstigt att det inte är samma åt andra hållet
Citera
2015-08-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
så alla som inte uppför sig enligt feministisk dogma lever altså "fel" och måste kritiseras?
Man kan kritisera de man inte tycker uppför sig lämpligt, ja.

Citat:
men när folk gör samma sak för att kritisera feminister så kallas det kvinnohat
Inget motsägelsefullt i det. Kritik kan bestå av hat. Men inte per automatik. Det beror helt och hållet på vad kritiken består av och uttrycks. Svårt att säga utan att se något exempel.

Citat:
och/eller att man "tystar" en kvinna för att hon har en åsikt
Har jag aldrig hört. Men då hoppas jag att du förklarar varför de har fel.

Citat:
konstigt att det inte är samma åt andra hållet
Ja, det låter konstigt. Du får gärna visa ett exempel.
Citera
2015-08-18, 23:02
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senapstjuven
Jag anser inte att kvinnor inte kan ta hand om sig själva. Det är ni feminister som försöker tvinga på kvinnor offerrollen genom att driva igenom efterblivna lagar till enbart kvinnors fördel (enligt er iallafall) och jag kan bara anta att det är för att ni anser att kvinnor inte klarar sig själva.

Läs artikeln som jag länkade tidigare. Där står inget om att feminister försöker tvinga på kvinnor offerrollen genom att driva igenom "efterblivna lagar" (ge exempel på sådana) till kvinnors fördel.

Vi feminister anser att kvinnor klarar sig själva. Alldeles utmärkt, t o m. Ni män är bara rädda för att kvinnorna ska bli så självständiga och starka att de klarar sig själv utan er.
Citera
2015-08-18, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Läs artikeln som jag länkade tidigare. Där står inget om att feminister försöker tvinga på kvinnor offerrollen genom att driva igenom "efterblivna lagar" (ge exempel på sådana) till kvinnors fördel.

Vi feminister anser att kvinnor klarar sig själva. Alldeles utmärkt, t o m. Ni män är bara rädda för att kvinnorna ska bli så självständiga och starka att de klarar sig själv utan er.

Exakt. Det här handlar bara om att det var vita och blonda tjejer!

Hatframkallande bilder...
Citera
2015-08-18, 23:32
Medlem
Senapstjuvens avatar
Citat:

Nej, det är klart det inte står, men kan du nämna en vettig förändring feminister vill göra som främjar jämställdheten?
Citera
2015-08-19, 00:04
Medlem
tjockballes avatar
Önskar att Arla hade använt den här videon för sin reklam, istället för den kulturmarxistiska skiten de visar.
Citera
2015-08-19, 10:12
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Nej, det är klart det inte står, men kan du nämna en vettig förändring feminister vill göra som främjar jämställdheten?

Ge exempel på "efterblivna lagar" som du anser att feminister driver. Samt ange trovärdiga och sakliga källor som stödjer dina tossiga resonemang.

Läs artikeln som jag länkat tidigare om vad feminismen står för. Där står allt du behöver veta. Även om "vettiga förändringar feminister vill göra som främjar jämställdheten". Du kanske har svårt för att ta in ny information.
Citera
2015-08-19, 10:58
Medlem
Senapstjuvens avatar
Citat:
Ge exempel på "efterblivna lagar" som du anser att feminister driver. Samt ange trovärdiga och sakliga källor som stödjer dina tossiga resonemang.

Läs artikeln som jag länkat tidigare om vad feminismen står för. Där står allt du behöver veta. Även om "vettiga förändringar feminister vill göra som främjar jämställdheten". Du kanske har svårt för att ta in ny information.
Krav på delad föräldraförsäkring t.ex.

Nej tack. Har tidigare skummat igenom FIs valmanifest (har du?) och det var i princip bara flumm.
Citera
2015-08-19, 12:25
Medlem
Citat:
Krav på delad föräldraförsäkring t.ex.

Nej tack. Har tidigare skummat igenom FIs valmanifest (har du?) och det var i princip bara flumm.

Att lägga ner försvaret är en ganska konkret åtgärd. Eller? Likaså att släppa fångarne loss.
Citera
2015-08-19, 15:36
Medlem
merkis avatar
Citat:
Att feminister inte bryr sig om männens rättigheter är knappast något nytt, men här har vi ju ett exempel på att de inte ens bryr sig om kvinnors rättigheter. Det enda de vill är att driva igenom sina egna skruvade idéer och kvinnor som inte stöttar deras idéer anser de kämpar mot feminismen och därmed mot jämställdhet.

All respekt till kvinnor som vågar stå upp för sig säga att de inte behöver feminism. Hela deras ideologi bygger ju på att kvinnor är offer som inte kan ta hand om sig själva och därför måste de ha kukmätartävling med män på alla områden istället för att inse att män är bättre på vissa saker och kvinnor på andra.

Kvinnor och män är nog lika bra på det mesta utom fysiska grejer, men feminister glömmer ofta mäns problem då tar monopol på att vara offer. Se video: https://youtu.be/DbBt2w39it0
Citera
2015-08-19, 15:54
Medlem
Senapstjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merki
Kvinnor och män är nog lika bra på det mesta utom fysiska grejer, men feminister glömmer ofta mäns problem då tar monopol på att vara offer. Se video: https://youtu.be/DbBt2w39it0
Precis det jag menar.
Citera
2015-08-19, 15:55
Medlem
Senapstjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Att lägga ner försvaret är en ganska konkret åtgärd. Eller? Likaså att släppa fångarne loss.
Nu vet jag inte vila fångar du pratar om, men att lägga ner försvaret är bara jävligt korkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in