2026-07-08, 13:14
Avstängd
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Det står så i ditt kontrakt?
För det för fullt möjligt att skriva ett tidsbegränsat kontakt som upphör utan uppsägning.

Nej inte kontraktet på pappret på bostadsökar sidan på egenskaper står det rivningskontrakt tom 31 aug
Citera
2026-07-08, 13:15
Avstängd
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Det står så i ditt kontrakt?
För det för fullt möjligt att skriva ett tidsbegränsat kontakt som upphör utan uppsägning.
Jag skulle ha möte med biståndshandläggaren innan 31 maj då boendestödet gick ut men var på sjukhus. Nu har hon semester
Citera
2026-07-08, 15:47
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Jag har med rivingskontrakt som går ut 31 augusti men har ej hört nått än men har hört uppsägning kan ske 1 månad innan

Citat:
De ska säga upp mig skicka lapp att jag måste flytta men kontraktet kan bli förlängt. Måste ha möte med biståndshandläggaren men hon har semester till 17 augusti! Har ej kunnat haft möte innan 31 maj då jag har varit på sjukhus

Du har en biståndshandläggare, då finns det någon som vikarierar för denna under semestern, du har också ett telefonnummer till socialjouren, ring dit.
Citera
2026-07-08, 17:00
Avstängd
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Du har en biståndshandläggare, då finns det någon som vikarierar för denna under semestern, du har också ett telefonnummer till socialjouren, ring dit.
Den ordinarie måste jag ha möte med men nu vet jag ej hur det blir med boendestöd då jag har denna person i 2 v sen har den semester sen daxs för möte
Citera
2026-07-08, 22:29
Medlem
Citat:
Nej inte kontraktet på pappret på bostadsökar sidan på egenskaper står det rivningskontrakt tom 31 aug
Om det står 31 augusti så tror jag inte att de behöver säga upp dig. Du är ju redan uppsagd till den 31 augusti i kontraktet.
Kan det vara så att du har ett kontrakt som de kunde säga upp ännu tidigare, och då behöver de säga upp dig en månad innan?

Du behöver inte fundera på vem på soc som ska hjälpa dig. Om din kontakt är på semester så finns det en ersättare som ansvarar för hans eller hennes uppgifter. Om något är akut så finns det alltså redan en person som det är bestämt ska ta sådana ärenden. Ring soc och fråga i växeln vem som ersätter och be att få tala med denne.
Citera
2026-07-09, 08:17
Avstängd
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Om det står 31 augusti så tror jag inte att de behöver säga upp dig. Du är ju redan uppsagd till den 31 augusti i kontraktet.
Kan det vara så att du har ett kontrakt som de kunde säga upp ännu tidigare, och då behöver de säga upp dig en månad innan?

Du behöver inte fundera på vem på soc som ska hjälpa dig. Om din kontakt är på semester så finns det en ersättare som ansvarar för hans eller hennes uppgifter. Om något är akut så finns det alltså redan en person som det är bestämt ska ta sådana ärenden. Ring soc och fråga i växeln vem som ersätter och be att få tala med denne.
Hon kommer den 20 juli
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in