Tjena! Satt och gejmade igår och råkade välta ut mitt glas vatten på tangentbordet. Mängden var typ en klunk, kanske lite mer. Tangentbordet är Qpad MK-85 (tror det är 85 iaf).
Efter ett par sekunder började tangentbordet balla ur och skriva en massa saker, som om jag tryckte ner tangenterna. Jag hade en rätt "viktig" match som jag spelade då (kör i en serie) så jag lät tangentbordet vara inkopplat en 5-10 min för att se om det funkade. Det var ett dåligt beslut såhär i efterhand
Efter det drog jag ut den och vände den upp och ner, skakade ur allt vatten sen tog bort tangenterna och hällde en massa ris över den, det man brukar göra med skadad elektronik och lät den stå över natten. Testade att koppla in den nu men nu funkar istället ingen av knapparna, så jag tog ut den igen. Och här sitter jag nu, vet inte riktigt vart jag ska gå härifrån.
Finns det nåt hopp om att få det att fungera, även fast jag hade det inkopplat ett tag efter det hände? Jag testade ett par gånger igen om det fungerade efter det hände, men det var aldrig ikopplat mer än 10 sekunder efter det.
Tänker att elektroniken kan ha blivit skadad efter att jag pluggade in den igen. Men jag kan inte mycket alls om datorer, så jag vettefan. Den lyser iaf när jag pluggar in den, så helt död är den inte. Men tangenterna funkar inte som sagt.