2015-08-17, 00:03
Medlem
Hallå där!

Har i min setup ett Nvidia GTX 560 TI med 2st DVI portar, som bildskärmar har jag 1:Samsung 24" med HDMI, och som 2: 21" Philips VGA. Använder alltså adaptrar på grafikkorts utgångarna.

Igår började det hela spöka, plötsligt så blev huvudskärmen svart. Provade då att byta plats på kontakterna på grafikkortet, men det hjälpte inte (skärm nr 2 funkade i båda utagen, skärm 1 i inga). Fick provat HDMI-kabeln, men även denna fungerade. Gjorde det rationella och köpte en ny HDMI-DVI adapter, och det fungerade i 10h ungefär och jag har nu fått samma problem. Försökte med att uppdatera grafikkorts drivrutinen, men inte heller det hjälpte.

Befarar nu att Grafikkortet behöver bytas, men någon av er som kanske har en lösning?
Mvh.
Citera
2015-08-17, 06:11
Medlem
Är du säker på att det inte är skärmen eller HDMI kabeln som håller på att gå sönder?

Jag förstod inte riktigt hur du testat HDMI kabeln. Grafikkortet borde vara ok om du alltid får bild med skärm nr 2.

Har din skärm flera portar och en source knapp eller en meny men source alternativ?
En av mina gamla skärmar glömmer ibland vilken port på skärmen kabeln sitter i.

Hur noga var du med drivrutinerna?

Ofta måste man först avinstallera de gamla och ta bort kvarlämnade om det finns innan man testar att uppdaterar/installerar om. Annars blir det buggiga/korrupta kvar nånstans. Så gör man också när program, spel osv buggar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in