• 1
  • 2
2015-08-16, 06:33
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Fungerar det? Har haft svårt att somna hela livet. Har käkat benso och annat som nu slutat ha effekt på mig.

Rökt weed några få gånger och den gången jag rökte som mest tokdäckade jag. Så antar att jag kommer göra det ikväll också om jag testar. Men är det som med tabletter att man blir tillvand av cb? Så i längden kanske det är en dålig idé?
Citera
2015-08-16, 07:01
Medlem
Kort svar: Ja det fungerar bra för att hjälpa en att däcka.
Långt svar: Om du läser på om cannabis och börjar röka mer så kommer du märka att det finns mängder utav olika ''Strains'' med olika effekter (typ olika sorter). Men man delar upp Cannabis i 3 stora kategorier; Sativa, Indica och Hybrider som är en blandning utav Sat/Ind.
Sativa har en mer ''vaken'' effekt, eller ett piggare rus som skapar aningen starkare tankeverksamhet, oftast brukar man säga att Sativa är bättre för dagtid.
Indica är mer avslappnande och lugnande och har något utav en mer ''Body high'' eller ''Buzz''. Det är lättare att bli låst i en soffa eller i en säng medan du ser en film/lyssnar på musik på Indica än med en sativa då du kanske hellre gör något kreativt etc under ett sativa-rus, typ; målar, går ut och går, pratar med en vän; du blir oftast inte lika seg helt enkelt!

Så därför skulle jag säga JA Cannabis är absolut en bra sömnört men helst då en Indica, men självklart funkar även en Sativa då det är ovanligt att du blir ''piggare'' av att röka.
Dock så bor vi ju i Sverige och det kan vara svårt att veta vad det faktiskt är man röker när man köper något då i stort sett alla gatulangare gärna ''krämar'' på vad det är för ball strain dem har att sälja typ ''Ah det är astung Spansk OG Kush!!!'' fast det är svenskt bushweed.
Men ett tips i dimman är i alla fall att haschet du köper i Sverige är i 70% av fallen om inte mer Indica-dominerat så om du bara vill ha det som sömnmedel så skulle jag tipsa om en bit bruning!
Du kan ju även beställa egna frön och odla eller hitta en langare med lite stil!

Visst blir du en mer ''van'' rökare men det tar ganska lång tid beroende på person, men man börjar ju dosera lite sen blir det mer och mer, beroende på hur man vill ha sitt rus etc. Vet personer som har rökt i 35 år + på näst intill daglig basis som fortfarande får ut önskade effekter.
Lycka till och hoppas du får sova bättre utan massa rävgift till psykofarmaka.
Senast redigerad av Grejtbit 2015-08-16 kl. 07:03.
Citera
2015-08-16, 22:30
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Det kommer garanterat att fungera galant. Om det inte fungerar, se till att dricka 4-6 starköl innan gåsen.

Lycka till!
Citera
2015-08-16, 22:53
Medlem
The.Swedes avatar
Sov GOTT! (jag lovar att du kommer det)
Citera
2015-08-17, 01:19
Medlem
DampNisses avatar
Medicinera är inte bara ta random weed från gatan.
Beror mycket på hur svåra sömnproblem du har, vilken typ av sömnproblem och vad som orsakar problemen.

Det KAN absolut fungera men just medicinera kräver vissa sorter.
En indica hos kranen är nödvändigtvis inte det.
Du kan aldrig veta med säkerhet om du inte står kranen riktigt riktigt nära och denne står i sin tur sin källa riktigt riktigt nära eller om du inte odlar själv.
Visst kan det säkerligen hjälpa men långt ifrån alla gånger.
Vill du vara på den säkra sidan pröva dig fram och när du hittat rätt sort så slå till stort.

Men har du riktigt svåra sömnproblem där inte ens benzo hjälper..
Ja, jag vågar inte ta gift på att cannabis skulle råda bot då.
Men det är ett mycket bättre alternativ än benzo sett ur många olika vinklar.
Citera
2015-08-17, 06:25
Medlem
Smokey-the-bears avatar
Indica min vän.
Citera
2015-08-17, 09:30
Medlem
cirkuspappers avatar
Se till att fixa lite Indica och du kommer sova gott alltså. Rökte en igår vid 16 tiden (riktigt bra indica var det) och blev skittrött redan vid 19-tiden. Cannabis kommer alltid vara bästa sömnmedlet för min del!
Citera
2015-08-17, 19:32
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Tack för alla svar. Jag tog 5st. 7.5 mg Imovane igår och kunde inte somna... Rökte (tyvärr det sista jag har) lite och tokdäckade. Weedet boostar ju dock tabletterna. Kanske köper lite mer om jag får tag på nåt.
Citera
2015-08-17, 20:38
Medlem
Skulle inte röka för att somna om du tvingas äta benzo annars.

Det bästa råder jag kan ge dig ang. sömn är att sluta dricka alkohol, sluta bruka nikotin/alla tabletter.

Jogga/träna varje dag samt ha regelbundna sovtider, gå alltid upp klockan 07 och gå och lägg dig 22, då ska du se att det fungerar.
Citera
2015-08-18, 06:16
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av safarihallon
Skulle inte röka för att somna om du tvingas äta benzo annars.

Det bästa råder jag kan ge dig ang. sömn är att sluta dricka alkohol, sluta bruka nikotin/alla tabletter.

Jogga/träna varje dag samt ha regelbundna sovtider, gå alltid upp klockan 07 och gå och lägg dig 22, då ska du se att det fungerar.

Du inser väl att med vissa sömnproblem är det nästan omöjligt att upprätthålla sån rutin?
Ska man gå upp 07 även fast man somnade vid 05-06?
Nej det håller inte förstår du väl.
Citera
2015-08-18, 13:42
Bannlyst
hur är det möjligt att folk fortfarande beskriver indica som "neråt" och sativa som "uppåt"? var har denna myt kommit ifrån?
Citera
2015-08-18, 14:00
Medlem
UncleBerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GummiGris
hur är det möjligt att folk fortfarande beskriver indica som "neråt" och sativa som "uppåt"? var har denna myt kommit ifrån?
Ja, sativa är ju inte direkt tjack. Tycker allt gräs mer eller mindre är neråt.

Jag går dock emot kören som proppsar för cannabis som sömnmedel. Det kommer fungera en period. Men när dina cbd-receptorer har blivit resistenta kommer sömnproblemen tillbaka. Du ökar då dosen och kommer om någon månad vara tillbaka på ruta 1. Gå heldre till botten med dina problem. Alternativt om du verkligen håller rökandet på en låg nivå, alltså enbart vid akut-behov. Vilket är svårt att hålla iom att man vet att man kommer sova som en kung om man tar några bloss.

Försök få tag på hasch istället för gräs, det är i regel mer sövande effekt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in