2015-08-15, 10:56
Medlem
Erikssonenss avatar
Mkt porer och allmänt oren, även om jag kör med daglig skrubb så är detta orenheter som man inte kommer åt på det viset. Jag undrar om det finns något riktigt kraftfullt mot oren hud, någon kräm som mer eller mindre fräter bort orenheter?
Citera
2015-08-15, 11:05
Medlem
Duscha kallt, inte varmt.
Citera
2015-08-15, 15:31
Medlem
Kernkrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xSOMEONEx
Duscha kallt, inte varmt.
Duscha han kallt så öppnas aldrig porerna och då kmr inte skiten ut.

OnT: kontakta läkare. Finns bra medicin som hjälper.
Citera
2015-08-15, 15:33
Medlem
Gå till en bra hudterapeut. Finns behandlingar som hjälper men man behöver upprepa behandlingen flera ggr under nån månads tid.
Citera
2015-08-15, 16:19
Medlem
Använder du hudkräm? Om du gör det sluta genast. När du smörjer in kroppen med fett och dina porer sedan öppnas när du svettas åker det in och bidrar till fetare smutsigare hy. Testa att svettas ordentligt 1-2 ggr om dan genom träning,bastu eller vad som helst. Se till att ha torr hy när du gör det. Sedan skrubbar du bort och slutligen duschar kallt så att porerna stängs. Om det inte blir bättre efter ett par veckor är det säkert hormoner eller annat som strular och du kan uppsöka någon läkare.
Citera
2015-08-15, 18:45
Medlem
siisters avatar
Öppna/stängda porer är bara en myt. Och överexfoliering är skit för huden! Tvätta morgon och kväll bara med något ph-vänligt, sen exakt vad du ska använda är svårt att säga men bha och aha-syror funkar bra på min dåliga hy! Annars som folk säger, gå till nån expert och fråga lite
Citera
2015-08-15, 19:51
Medlem
Godamonginsectss avatar
Köp denna på apoteket;
https://www.apoteket.se/_ApoLayouts/...bs/204093s.png

Jag har också mkt orena porer i ansiktet o så, denna funkar bäst av allt jag testat, rensar verkligen upp.

Edit: Den som är 2-in-1 som på bilden, deras andra sorter är inte alls lika bra av någon anledning.
Citera
2015-08-20, 22:32
Bannlyst
Uppsök en hudläkare så får du rätt hjälp.
Citera
2015-09-26, 08:07
Medlem
pantiess avatar
Gå till the Body Shop istället, dom har bra hudvårdsprodukter t.ex aloe vera-serien. Och tipset du fick om att inte smörja in dig är absolut skit! Du kan inte skrubba huden utan att smörja efteråt, då kommer du bara få fetare hy och finnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in