Mkt porer och allmänt oren, även om jag kör med daglig skrubb så är detta orenheter som man inte kommer åt på det viset. Jag undrar om det finns något riktigt kraftfullt mot oren hud, någon kräm som mer eller mindre fräter bort orenheter?
Använder du hudkräm? Om du gör det sluta genast. När du smörjer in kroppen med fett och dina porer sedan öppnas när du svettas åker det in och bidrar till fetare smutsigare hy. Testa att svettas ordentligt 1-2 ggr om dan genom träning,bastu eller vad som helst. Se till att ha torr hy när du gör det. Sedan skrubbar du bort och slutligen duschar kallt så att porerna stängs. Om det inte blir bättre efter ett par veckor är det säkert hormoner eller annat som strular och du kan uppsöka någon läkare.
Öppna/stängda porer är bara en myt. Och överexfoliering är skit för huden! Tvätta morgon och kväll bara med något ph-vänligt, sen exakt vad du ska använda är svårt att säga men bha och aha-syror funkar bra på min dåliga hy! Annars som folk säger, gå till nån expert och fråga lite
Gå till the Body Shop istället, dom har bra hudvårdsprodukter t.ex aloe vera-serien. Och tipset du fick om att inte smörja in dig är absolut skit! Du kan inte skrubba huden utan att smörja efteråt, då kommer du bara få fetare hy och finnar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!