2015-08-15, 02:44
Medlem
Hade hicka innan i kväll...hatar skiten och gjorde allt..höll andan och drack vatten. Åt bröd, åt mig jätte mätt på Kina mat....sen gick jag till kyl skåpet och såg nått extremt.....en burk med lök sill.....smackade i mig hela burken sen efter det va de lugnt.... Ingen hicka och jag kunde njuta vidare av ölen. Fast jag har en liten clue va min hicka kan komma ifrån och det är budget snus....köpte en variant av Gtb rape fast de va LM enbär....smakar kemiskt och de är nog där de kommer från.
Citera
2015-08-15, 03:26
Medlem
retrospectives avatar
Jag tror inte att ditt budgetsnus har med saken att göra. Man brukar säga att hicka har att göra med att diafragman eller luftvägarna störs, på ett eller annat sätt. Nu vet jag inte exakt vad som sker i kroppen när man snusar (finns säkert någon jävel som kommer och säger att diafragman påverkas av det), men jag har snusat i snart 10 år och har aldrig fått hicka av en snus.

Snusar iofs general vit, men kom igen...

Att dricka vatten kan hjälpa mot hicka. Att kontrollera andningen brukar också kunna fungera, men det kan vara väldigt påfrestande om det inte gör det. Man kan också stå upp, ta ett djupt andetag, och böja sig ned mot fötterna så långt man kan och hålla den posen ett tag (tills hickan är borta). Allt detta har fungerat för mig.
Senast redigerad av retrospective 2015-08-15 kl. 03:29.
Citera
2015-08-15, 04:07
Medlem
Saltkatts avatar
Haha, så man ska alltid bära omkring en burk med löksill i väskan i händelse av opasslighet, och sedan smälla i sig hela rasket utan ackompanjemang? Jag skulle tro att många föredrar hickan i så fall ...
Citera
2015-08-15, 10:42
Medlem
Snyggs avatar
Nikotin kan utlösa hicka. Händer mig alltid med rinnande snusar och särskilt nikotintuggummin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in