2006-12-01, 02:52
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAL 9000
Någon som sitter på introt till "Drutten och Krokodilen", "Sveriges Magasin" och "Misse och Mojje" och kan youtubea dem?

Misse o Mojje
De har jag en LP med :S fan. ngn som kan berätta mer om dem?
Citera
2006-12-01, 05:18
Medlem
Johnny Blades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Ingen som minns Bo A. Orm var med i Lilla Sportspeglen tror jag.
ngn som har orginal titel?
Zoo Olympics och Zoo Cup heter det visst. Här kan du bjuda på en VHS-kassett!
Citera
2006-12-01, 05:53
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Blade
Zoo Olympics och Zoo Cup heter det visst. Här kan du bjuda på en VHS-kassett!

Tackar.
Citera
2006-12-01, 08:46
Medlem
Stockholmsnatts avatar
[quote=erikbe]
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Humorprogrammet Pentagon verkar inte ha nämnts här. Visst var det på ZTV det gick? /quote]

Det gick på TV4 och finns att tanka här
Tack! men...
Ickeexisterande torrent. :/ har du råkat deleta den?
Citera
2006-12-01, 09:45
Medlem
erikbes avatar
[quote=Stockholmsnatt]
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Tack! men...
Ickeexisterande torrent. :/ har du råkat deleta den?

Jag började ladda upp den men allt sket sig, orkar inte förklara. PM:a för mer info
Citera
2006-12-01, 19:00
Medlem
Pubertals avatar
Jag sitter och funderar på namnet på en SVT-serie som gick nån gång på 90-talet. Jag minns inte speciellt mycket, men jag kommer ihåg att det var ett av mina absoluta favoritprogram när det gick. Programmet leddes av Peter Apelgren (Rally) och en mörkhårig snygg tjej. En av programidéerna var att Peter och den där tjejen blev lite mer kära i varandra för varje avsnitt som gick. Om jag minns det hela rätt så hette programmet något med "måndag..." och om jag minns det hela rätt så gick programmet följdaktligen på måndagskvällar.

Kom på ett annat program som gick ungefär samtidigt som troligtvis var producerat av SVT Malmö. Det var ett ungdomsmagasin som blandade reportage och intervjuer med sketcher. Sketcherna kallades "Iiih" -Alltså, det var en röst som sa "iiihh" varje gång en sketch visades. Dom gjorde bla en parodi på han TV kocken Boris som gick hem till folk och lagade mat av det som folk hade i sitt kylskåp. Jag minns också tydligt att Refused uppträdde i programmet (dom framförde Everlasting tror jag).

Är det någon som har någon aning om vad dessa program hette?
Klipp från programmen ser jag som ren bonus.

Annars är ju "Tommy Engstrand bunden och mobbad" ett tragiskt bortglömt program som gav oss underbara sketcher med Papi Raul, dyra killen osv
Citera
2006-12-01, 19:09
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pubertal
Jag sitter och funderar på namnet på en SVT-serie som gick nån gång på 90-talet. Jag minns inte speciellt mycket, men jag kommer ihåg att det var ett av mina absoluta favoritprogram när det gick. Programmet leddes av Peter Apelgren (Rally) och en mörkhårig snygg tjej. En av programidéerna var att Peter och den där tjejen blev lite mer kära i varandra för varje avsnitt som gick. Om jag minns det hela rätt så hette programmet något med "måndag..." och om jag minns det hela rätt så gick programmet följdaktligen på måndagskvällar.

Kom på ett annat program som gick ungefär samtidigt som troligtvis var producerat av SVT Malmö. Det var ett ungdomsmagasin som blandade reportage och intervjuer med sketcher. Sketcherna kallades "Iiih" -Alltså, det var en röst som sa "iiihh" varje gång en sketch visades. Dom gjorde bla en parodi på han TV kocken Boris som gick hem till folk och lagade mat av det som folk hade i sitt kylskåp. Jag minns också tydligt att Refused uppträdde i programmet (dom framförde Everlasting tror jag).

Är det någon som har någon aning om vad dessa program hette?
Klipp från programmen ser jag som ren bonus.

Annars är ju "Tommy Engstrand bunden och mobbad" ett tragiskt bortglömt program som gav oss underbara sketcher med Papi Raul, dyra killen osv

Låter intressant. Minns bara Lördags-s.t.e.k med apelgren och erik blix. Apelgren är helt underbar.
Citera
2006-12-02, 00:36
Medlem
HAL 9000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Misse o Mojje
De har jag en LP med :S fan. ngn som kan berätta mer om dem?
Kommer inte ihåg så mycket mer än att de var två kasperdockor - katter - som presenterade tecknad film (bakom ett par fönsterluckor tror jag).

De sjöng: "Här kommer Misse och Mojje, vi gillar allt som skoj e. Välkomna hit och hälsa på, i vår lilla vrå för två" eller något ditåt. Det var på 70-talet.
Citera
2006-12-02, 04:40
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAL 9000
Kommer inte ihåg så mycket mer än att de var två kasperdockor - katter - som presenterade tecknad film (bakom ett par fönsterluckor tror jag).

De sjöng: "Här kommer Misse och Mojje, vi gillar allt som skoj e. Välkomna hit och hälsa på, i vår lilla vrå för två" eller något ditåt. Det var på 70-talet.

Hade för mig att en var hund men är inte säker. detta måste kollas
Citera
2006-12-02, 18:25
Medlem
HAL 9000s avatar
^ Du kan ha rätt! Nu blev jag osäker om inte Mojje var en hund ändå!
Citera
2006-12-02, 23:26
Medlem
GreenManalishis avatar
Nån som minns ett debattprogram i SVT som hade de kedjerökande och whiskydrickande programledarna Jörn Donner, Anderz Harning, Jan Myrdal och Jan Guillou ?
Citera
2006-12-03, 09:16
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenManalishi
Nån som minns ett debattprogram i SVT som hade de kedjerökande och whiskydrickande programledarna Jörn Donner, Anderz Harning, Jan Myrdal och Jan Guillou ?

Sen var det väl nåt program med Donner, Kristina Lugn och Bert Karlsson i spetsen också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in