En inte särskilt gammal, men likväl kriminellt bortglömd och underskattad serie är den svenska produktionen
Lukas 8:18 som gick på tv nån gång kring 98-99 skulle jag tro. Mycket fascinerande serie med bland annat Göran Strangertz, Per Oscarsson och Micke Dubois (!), som uppnåt kultstatus i min bekantskapskrets.
Från barnprogrammen så är och förblir filmjölkssnubben min idol. Verkade visserligen lite rubbad på sitt sätt, men jag var och är fortfarande imponerad av hans förmåga att animera i filmjölk.
På senare tid har jag även funderat mycket kring nån grej som gick på tv någon gång under tidigt 90-tal, någon form av ungdomsdramaserie sådär som var rätt cool. Vill minnas att handlingen kretsade gring någon mystisk afrikansk relik eller något, som var en form av vattenhjul (?). Huvudrollen var en kille i yngre tonåren som på något sätt skulle leta reda på något budskap kring denna grej som hans döde far försökt förmedla till honom, minns nånting om nån video med kryptiskt budskap och nån flygplansmodell, osv.
Tyckte serien var rätt ball då, men det är mycket små minnesfragment jag har, vilket framgår av min smått förvirrade redogörelse.