jag vet inte om nån skrivit det innan, men Michael Manns serie som han gjorde efter Miami Vice, Crime Story. Sändes på TV3 tidigt 90-tal och hette Lagens Män. Utspelade sig i Chicago och Las Vegas på 60-talet.
Härlig musik, rolig, hårda busar, ännu hårdare poliser med Dennis Farina i spetsen. Just gangstrarna spelades av fantastiska skådespelare.. han som spelade Pauli Taglia var en gangster i verkliga livet innan han blev skådespelare. Andrew Dice Clay spelar skurk och Ted Levine är suverän som vanligt.
Falcon Crest
Spanarna på Hill Street
Nöjesmaskinen
grogg
Gymping med Susanne Lanefelt
pojken med guldbyxorna
albert och herbert med tomas brömsen,åke cederhök
Ringside med Bengt Bedrup
Måndagsbörsen med Jonas Hallberg
Här är ditt liv med Lasse Holmqvist
jag vet inte om nån skrivit det innan, men Michael Manns serie som han gjorde efter Miami Vice, Crime Story. Sändes på TV3 tidigt 90-tal och hette Lagens Män. Utspelade sig i Chicago och Las Vegas på 60-talet.
Härlig musik, rolig, hårda busar, ännu hårdare poliser med Dennis Farina i spetsen. Just gangstrarna spelades av fantastiska skådespelare.. han som spelade Pauli Taglia var en gangster i verkliga livet innan han blev skådespelare. Andrew Dice Clay spelar skurk och Ted Levine är suverän som vanligt.
Har inte gått igenom alla inlägg men, jag kan tipsa om SVT:s hemsida som har ett öppet arkiv med gamla tv-program. Jag fastnade för gamla "Visst nappar det" med Bengt Öste. Jävligt skoj att se igen, även "Sant och sånt" finns att beskåda bland mycket annat.
Annars minns jag barnprogrammen på 70-talet som mycket skrämmande.