lite OT men det verkar som flertalet av våra tidiga barnprogram kom just från tjeckien, jugoslavien eller liknande... bara jag som finner det märkligt...hade england eller usa inget att erbjuda...?
lite OT men det verkar som flertalet av våra tidiga barnprogram kom just från tjeckien, jugoslavien eller liknande... bara jag som finner det märkligt...hade england eller usa inget att erbjuda...?
Vet inte hur politisk anledningen är men det var väl många vänstermänniskor på SVT vid den tiden. Känns som att folk är uppdelade i två läger i frågan. Jag hör till dem som föredrar östeuropeiska barnprogram framför våldsamma, gapiga amerikanska
Någon som minns en TVserie för barn som hette något i stil med "Barnen i Ullembush" ? Jag tor det var en tysk serie.
Jag vill också minnas att det i början av 80talet sändes en serie som hette "Svartskalle, svartskalle" och som handlade om en turkisk familjs liv i Sverige.
Söker namnet på ett svenskt barnprogram som visades i slutet av 90-talet, där det var en familj som var ut klädda till "grodor" och hade vitt smink i ansiktet, hade gröna kläder och såg allmänt obehagliga ut