2006-02-12, 10:44
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Minns ni silhuettsagorna(ej titeln), troligtvis gjorda i asien, som gick i bland under början av 80-talet? Ragna Nyblom läste i den svenska versionen.
Mycket fåglar och kejsare, va?
Jag tyckte aldrig om dem...
Citera
2006-02-12, 10:47
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B Nazty
Den Vita Stenen...

Ahh, va så himla kär i den där blonda lilla tjejen.

Höjdarserie!
Men har du surfat fram hur hon ser ut i dag? Ruggig!
Citera
2006-02-12, 10:49
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Minns ni silhuettsagorna(ej titeln), troligtvis gjorda i asien, som gick i bland under början av 80-talet? Ragna Nyblom läste i den svenska versionen.

Oh ja! Dom minns man.
PK-lågbudget på hög nivå...
Citera
2006-02-12, 10:58
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Mycket fåglar och kejsare, va?
Jag tyckte aldrig om dem...

Mycket fåglar och kejsare var det, och stora klänningar
Citera
2006-02-12, 12:28
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:

jag tyckte faktiskt att de där programmen var ganska bra. Var ju myckte "klassiska" sagor typ prinsessan på ärten, guldäpplet och sånt skit som jag vet att jag uppskattade som barn.
Citera
2006-02-12, 15:15
Medlem
B Naztys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Höjdarserie!
Men har du surfat fram hur hon ser ut i dag? Ruggig!

Jo, jag såg det precis.
Hon var snyggare i mitt minne...
Önskar att jag inte hade sett den där bilden. Ingen som kan snoka reda på en bild på hur hon såg ut i serien istället?
Citera
2006-02-12, 16:52
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B Nazty
Jo, jag såg det precis.
Hon var snyggare i mitt minne...
Önskar att jag inte hade sett den där bilden. Ingen som kan snoka reda på en bild på hur hon såg ut i serien istället?

Idag
Citera
2006-02-13, 11:03
Medlem
Braggs avatar
En klassiker, sakert redan namnd, ar ju annars 'Paa kurs med Kurt' med Michael Segerstrom och Per Eggers. Kurt som ordnar kurser for att faa ihop cash saa han kan kopa den runda baaten...kommer inte ihaag om han lyckades?
Citera
2006-02-13, 17:19
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bragg
En klassiker, sakert redan namnd, ar ju annars 'Paa kurs med Kurt' med Michael Segerstrom och Per Eggers. Kurt som ordnar kurser for att faa ihop cash saa han kan kopa den runda baaten...kommer inte ihaag om han lyckades?

I somras var jag hemma hos mina föräldrar. Dom har barnkanalen, och döm om min förvåning så sände dem de sista avsnittet av serien just då. Tror att han fick köpt båten genom att lura han som ägde den. Vad var det han hette? Alve?

En annan klassiker som funkar ännu är ju "Pojken med guldbyxorna", finns att köpa på dvd numera. Jobbigt att se grabben plocka upp papperstior ur fickorna
Citera
2006-02-14, 01:33
Medlem
Citat:
Sen har vi ju "Räkfrossa" med David Batra och Johan Glans som jag också har inspelad. Den är lite underskattad

Snälla du måste göra en Torrent och lägga upp!

Bästa när dom bjudit dit Robert Gustavsson...... en rörmokare från göteborg...

Haha och Der Eiermann (Äggmannen jag kan inte stava på tyska)
Citera
2006-02-14, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Jag vill minnas ngt som gick på fyran som heter typ "Junior Fyran"
Någon som minns vilka som höl i det o vilka serier som visades?
Minns en vampyr som det alltid hände ngt med o som vaknade i sin kista i slutet.
Sen att Officer Gadget gick på torsdagar, o en brud som kunde typ förvandla sig til vatten

Jag såg på det varje dag, höjdpunkten var den dagen dom visade test på nya tv-spel till Super Nintendo och Sega...

Det var tider det.

Tror vampyren hette Alex han drömde alltid som sagt...
Citera
2006-02-14, 01:35
Medlem
Citat:
Kollade lite på ett gammalt avsnitt av lördagsunderhållningen "7 till 9" igår. Herregud vad dåligt det var. Kattis Ahlström och Claes Åkesson var inga proffs om man säger så. Räkna grodor, Kvitt eller dubbelt jr och Tommy Körberg som gäst. Sen kunde man faxa(!) in sina bästa Astrid Lindgren-teckningar också

Varje lördag satt man bänkad med läsk och godis, veckans höjdpunkt då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in