2007-03-24, 19:50
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Mina ungar såg ju fragglarna ,minns dom var lite rädda för trollen på vägen till den "kloka"sophögen
Själv var jag mest imponerad av "rörsmällarna" som spang och bankade röret när man satte på vattnet.
visst åt fragglarna upp det som de små byggarna tillverkade?

japp men deras liv gick ut på att bygga dozer hette de
Citera
2007-03-24, 21:58
Medlem
gregorivalettis avatar
vad var det för program kring valet 1988 då det var dockfigurer av våra politiker

jag minns att ingvar bara var en stor herrsko med fyrkantiga glasögon
Citera
2007-03-24, 22:07
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av gregorivaletti
vad var det för program kring valet 1988 då det var dockfigurer av våra politiker

jag minns att ingvar bara var en stor herrsko med fyrkantiga glasögon
Har för mig att det hette Helt apropå, med bla Stellan Sundahl. Kommer ihåg att jag som liten tyckte det var jätteroligt att se den där skon
Citera
2007-03-24, 23:59
Medlem
Vita näsdukar?

Nu har jag tyvärr inte orkat läsa igenom hela tråden, så jag känska nämner nåt som nån annan redan tagit upp.
Men... Det sägs att Staffan Westerberg har "förstört en hel generation". Mitt första minne är Staffan med några vita näsdukar..? Vad var det? Har jag drömt? Det måste ha varit innan Lillstrumpa och syster yster...

/Trauma
Citera
2007-03-25, 00:01
Medlem
peder_asts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
TV4 hade en del skumma produktioner i kanalens barndom. Kommer tyvärr inte på så många. Men bara en sån sak som att Hans Holmér hade ett eget program där han tog upp ouppklarade(!) fall

det kanske har tagits upp tidigare i tråden, bara hunnit till sida 19 men när du säger det kommer jag att tänka på den där serien nordsjö eller nordflyg eller vad den hette. var det inte på fyran den gick i kanalens barndom, handlade om ett helikopterflygbolag som körde folk till och från oljeplattformar (dramaserie, ingen dokumentär). undrar om det inte var nån som flög en helikopter eller ett flygplan under en bro i den serien också...
Citera
2007-03-25, 00:04
Medlem
Johan Thoren?

Hm, nu kom jagvisst på en till sak.
Ett svagt, svagt minne...
En skattjaktspryl, med nån som hette Johan Thorén eller nåt sånt? Det var jättespännande tyckte jag, för säkert 20 år sen då jag själv var ca 10... Han åkte helikopter har jag för mig.

Vad var det för nåt...?

/Pigan
Citera
2007-03-25, 00:16
Medlem
IkoneNs avatar
Kommer ihåg när jag var yngre så såg jag en serie om dinosaurier.
Det handa om en liten unge vars Farsa var skogshuggare. Någon som minns namnet på serien?
Citera
2007-03-25, 00:20
Medlem
Stockholmsnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IkoneN
Kommer ihåg när jag var yngre så såg jag en serie om dinosaurier.
Det handa om en liten unge vars Farsa var skogshuggare. Någon som minns namnet på serien?
Dinosaurs (1991)
http://www.imdb.com/title/tt0101081/
Citera
2007-03-25, 00:29
Medlem
Permafrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wombat1000
Jonathan Brandis: http://swedish.imdb.com/name/nm0000970/

Va?! Är han död?!
Citera
2007-03-25, 00:59
Medlem
peder_asts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airbuzz
Mika
Annars minns jag med nostalgi när jag äntligen fick kabel-tv och kunde avnjuta DJ Kat Show på Sky Channel, och Fun factorypå Super Channel. Fick man slipa lite på sin engelska också när man avnjöt tecknade serier som... Inspector gadget, Transformers, Brave Starr, Rubberman (?) m.fl.

åh...nostalgi deluxe. har för mig att min mormor hade sky chanel när jag var liten och jag minns dj kat show och transformers (de var bäst på åttiotalet innan den där nya skiten dök upp) och brave starr. fast jag var typ 8-10 år då och kunde inte engelska. skitbra
Citera
2007-03-25, 01:05
Medlem
IkoneNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsnatt
Dinosaurs (1991)
http://www.imdb.com/title/tt0101081/

Tack! haha klockren serie!
Citera
2007-03-25, 01:13
Medlem
peder_asts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Hade inte Pekka Heino ett frågeprogram förutom "Röda Tråden" som var det mest kända?

Vad hette det programmet där Stellan Sundahl hade ett inslag som hette "Heta hexagonen"?

kan upplysa att programmet hette Två mot en och var en svensk variant av brittiska programmet blockbusters (eller nåt i den stilen). samt att hexagonen inte var särskillt het, åtminstone inte de två gånger jag stod på den när jag och en klasskamrat var med och tävlade (spelades in hösten -97, sändes våren -98)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in