2007-03-23, 12:21
Medlem
De Larges avatar
Orkar inte leta igenom hela tråden, men är det någon som har ett klipp från Tutti Frutti som gick på 3an?
Citera
2007-03-23, 12:22
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Orkar inte leta igenom hela tråden, men är det någon som har ett klipp från Tutti Frutti som gick på 3an?

Jag har ett par avsnitt på dvd så det ska väl gå att ordna vid tillfälle
Citera
2007-03-23, 12:25
Medlem
Hypnososs avatar
Citat:
Tutti Frutti var kung, haha.

Synd att det las ner så fort.
Citera
2007-03-23, 14:00
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:

Under 3:e? säsongen av 100 höjdare!!! så visades ett klipp ur den serien, tror jag. Så försök att få tag på de avsnitten från den säsongen, de finns säkert på TPB.
Citera
2007-03-23, 15:53
Medlem
gregorivalettis avatar
duckman var en schysst serie

george costanza spelade rösten till duckman
Citera
2007-03-24, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Ett senare program av liknande karaktär som jag minns att jag satt som klistrad framför var ju "Fönster mot TV-världen" med Åke Whilney där vi fick se en glimt av den fria marknadens TV och kunde drömma om en värld bortom statlig public service TV.
Den studion besökte jag när jag var liten. Det spelades in i Malmö, i samma studio som Sydnytt. Jag fick t o m provsitta Åke Whilneys stol!
Citera
2007-03-24, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stålfarfar
Det var väl t o m så märkvärdigt att han som var svenskättad fick komma till Unga Tvåans studio eller om de åkte och intervjuade honom eller nåt sånt. Det var en stor grej iaf...
Det jag minns var att iallafall Joey Jeremiah och Caitlin var på besök i Sverige, och intervjuades i PM-studion.
Wombat
Citera
2007-03-24, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Det var väl i den serien där det fanns en ung kille som tog livet av sig IRL.
Jonathan Brandis: http://swedish.imdb.com/name/nm0000970/
Citera
2007-03-24, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Det här blir nog en riktig nöt att knäcka...

Jag minns en tecknad 1-timmesfilm som kan ha gått på TV någon gång mellan åren 1984-1987. Den hade rymdtema, det var en kille och tjej som åkte runt i ett gult tefat och kom till en planet med "rymdlingar" som ville äta upp dom.
Sen kom till nåt som hette "hyreshusplaneten".
Det var svenskt tal.
Tror det var nån robot med också, eller en hund kanske.

Skulle ge vad som helst för att få se denna film igen !

Pluk, naufragé de l'espace!

http://www.imdb.com/title/tt0271042/

Det här filmen hade jag inspelad på VHS. Det enda jag minns är namnet Pluk (tror det var roboten), signaturmelodin och en sekvens där rymdskeppet börjar snurra.

Skön nostalgi.

Edit: hittade en fin bild: http://www.jeanimage.com/photo%20anime/Arago21.jpg
Citera
2007-03-24, 03:29
Medlem
Ett klipp från Äntligen måndag ligger nu uppe i SVT:s arkiv:

http://svt.se/svt/road/Classic/share...47206&a=789135
Citera
2007-03-24, 18:04
Medlem
Erk Swedes avatar
Fragglarna

Citat:
Ursprungligen postat av gregorivaletti
fragglarna kan man dra till med också

Mina ungar såg ju fragglarna ,minns dom var lite rädda för trollen på vägen till den "kloka"sophögen
Själv var jag mest imponerad av "rörsmällarna" som spang och bankade röret när man satte på vattnet.
visst åt fragglarna upp det som de små byggarna tillverkade?
Citera
2007-03-24, 19:04
Medlem
raskenss avatar
Det gick en engelsk TV-serie nångång runt 77-78 som hette jag claudius. Satt som klistrad vid den serien trots att jag var en liten parvel och den riktade sig till en mer mogen publik så tyckte jag serien var fantastiskt bra, . Jag såg att Åhlens nu sålde DVD utgåvan. Hoppas jag inte blir besviken av att återse den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in