2024-11-07, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putler
Nu är den framförallt ett världsklassöl i sin kategori. Helt obegripligt att man slumpar ut den så här. Troligtvis pga man lagt ner ölstudion där den ingick i det fasta sortimentet.

så är det troligen. man säger inte nej till en flaska motsvarande samma alkoholmänd som en halv flaska vin för 25kr. såg nu att man kan få 12% vin för 50kr på bolaget (var ju också ganska billigt). Priset i USA för ett 4-pack av tillverkaren är tydligen 20 dollar vilket betyder 50kr för en flaska. Så ja, halva priset. Sen är det ju egentligen importkostnader på. Man blir redigt full bara på en av dessa öl. Om man tar på tom mage. Är ju ett kap för restuaranger som kan kränga 150kr för denna öl nu köper vi slut hela lagret. kom igen bolaget, upp med alla tusentals flaskor nu.
Senast redigerad av fonzen 2024-11-07 kl. 16:50.
Citera
2024-11-07, 18:35
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putler
Nu är den framförallt ett världsklassöl i sin kategori. Helt obegripligt att man slumpar ut den så här. Troligtvis pga man lagt ner ölstudion där den ingick i det fasta sortimentet.

Ölstudion är inte nerlagd, den är bara tillfälligt flyttad till Majorna. Flyttar tillbaka till Nordstan skiftet 2025/2026.

https://www.fastighetsnytt.se/fastighetsmarknad/uthyrning/systembolagets-olstudion-oppnar-igen-i-goteborg/

För övrigt ingick Deschutes The Abyss tidigare i fasta sortimentet i flera Systembolagsbutiker.
Citera
2024-11-08, 16:17
Avslutad
När jag drack öl blev Åbro extra stark 7,3% en favorit för det märktes inte av att den var starkare när den dracks kylld. Finns på burk och även på flaska.
Citera
2024-11-09, 00:25
Avslutad
Finns det någon god öl på systemet som ligger under 4.5%?
Citera
2024-11-09, 07:39
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Är inte så mycket spännande som finns om man kollar fasta sortimentet,det beror på vad du gillar för öl.
Carlsberg hof och Guiness känner jag till,de är rätt ok.
Lindemans apple eller timmermans kriek är också goda.
Citera
2024-11-11, 18:53
Medlem
Det finns 60 flaskor Deschutes The Abyss i beställningssortimentet just nu, om någon fortfarande är intresserad.
Citera
2024-11-13, 13:43
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Vi är ju alla väl medvetna om hur viktigt det kan vara att få maximal APK på det man köper på systemet, men jag har kommit förbi det stadiet nu, har blivit finölsdrickare istället. Istället så har jag sökt lite efter att maximera SPK, Smak Per Krona, för dom gångerna man vet att det är bortkastat med riktig finöl, men man ändå vill ha något gott. För till exempel dom där gångerna man vet att man kommer dra i sig tvåsiffrigt antal öl, finöl hela vägen då är ju rätt bortkastat.

Så vad har experterna här för tips? Vad ska jag köpa för att få nästan finöl till bra pris? Det som jag kör nu är:
Pistonhead Haze Lager om jag vill ha nått ljust och lättdrucket, extremt billig men trots det riktigt bra öl.
Grosshandlarns Premium Lager eller Falcon Bayerskt (klart underskattad) om jag vill ha nått lite fylligare.
Negra Modelo, lite dyrare, men om man vill ha nått fint mörkt så är det inte helt lätt att hitta nått billigt.
Citera
2024-11-13, 14:46
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Jag gillar till exempel Pilsner Urquel och Stigbergets Öl om det ska gälla lager. För ale så tycker jag att Bedarö Bitter, Oppigårds Ruby Ale och deras Everydau IPA är bra. Guinness om man vill dricka stout och så har Brewski och Dugges ett gäng fruktade surisar som är väldigt bra.
Citera
2024-11-28, 20:07
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:

De flesta bitter faller ofta under 4,5%. Brukar köpa Bedarö Bitter till midsommarbordet då man inte behöver något starkare med tanke på snapsen. Nils Oscar Best Bitter fungerar också bra om man inte bemödar sig med glasflaskor.
Citera
2024-12-16, 23:22
Medlem
Drack årets första julöl i söndags. Shepherd Neame Christmas Ale, en av mina favoriter. Två andra jag gärna dricker är Oppigårds Winter Ale och St Peter’s Winter Ale. Samtliga dessa ligger strax över 30 kronor och har utmärkt balans mellan sötma, beska och kropp. Och går att hitta på de flesta Systembolagsbutiker även när själva julafton närmar sig.

Totalt dricker jag nog kanske ett dussin julöl per år, den sista dagen före nyårsafton.

Hur ser ert julölsdrickande ut?
Citera
2024-12-16, 23:52
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LumpyGravy
Drack årets första julöl i söndags. Shepherd Neame Christmas Ale, en av mina favoriter. Två andra jag gärna dricker är Oppigårds Winter Ale och St Peter’s Winter Ale. Samtliga dessa ligger strax över 30 kronor och har utmärkt balans mellan sötma, beska och kropp. Och går att hitta på de flesta Systembolagsbutiker även när själva julafton närmar sig.

Totalt dricker jag nog kanske ett dussin julöl per år, den sista dagen före nyårsafton.

Har bara druckit Gouden Carolus Christmas ale hittils varje adventsöndag,de andra ölen som du nämnde har jag också,en av varje.
Citera
2024-12-17, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LumpyGravy

Samma som ditt ungefär, men dina 3 tips köper jag på torsdag eftermiddag och prövar i helgen, tack för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in