2020-02-16, 08:53
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Ibland är man lite knäpp! Jag stod och tittade på en trappistöl idag på systemet och tänkte att det vore kul att pröva en sån. Sen såg jag att den kostade 30 kr och det tyckte jag var lite väl dyrt. Det blev tre gröna Tuborg istället.

Egentligen borde man väl tänka att det är jäkligt billigt jämfört med vad samma öl skulle kosta på krogen/puben.
Testa Twisted Thistle IPA, kostar 16,90 på bolaget mycket prisvärd, gillar man lager så kan jag rekommendera den.
Citera
2020-02-16, 10:17
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ibland är man lite knäpp! Jag stod och tittade på en trappistöl idag på systemet och tänkte att det vore kul att pröva en sån. Sen såg jag att den kostade 30 kr och det tyckte jag var lite väl dyrt. Det blev tre gröna Tuborg istället.

Egentligen borde man väl tänka att det är jäkligt billigt jämfört med vad samma öl skulle kosta på krogen/puben.

Ja på puben är kvalitetsöl sjukt dyrt. veten Körsbärsöl från Örebro brygghus som jag fick för 139:- på systemet i somras. den stod även i kylen nere på krogen där jag var på AWn och jag mindres hur jävla god en var. så köpte mig sista flaskan de hade.. kostade 299 där :/ men himmelskt god!
Citera
2020-02-17, 00:43
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Fast grön Tuborg är ju inte äcklig på något sätt.

Grön Tuborg är nog den äckligaste ölen jag vet, jo.
Citera
2020-02-17, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Grön Tuborg är nog den äckligaste ölen jag vet, jo.

Då skulle det var roligt att veta vilka öl du gillar! Arboga 10,2 kanske!
Citera
2020-02-17, 13:04
Medlem
Hittade en överbliven öl i kylskåpet efter en grabbkväll. Sandels 7,5% köpt på Finlandsfärja. Dömde ut den direkt som en billig alkisöl så den fick stå där i kylskåpet några veckor tills det var den enda kvar. Tog då och smakade och blev rejält förvånad! Fy satan vad god den var!
Citera
2020-02-18, 13:05
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Då skulle det var roligt att veta vilka öl du gillar! Arboga 10,2 kanske!

Nej, tack.
Ser vi till lager dricker jag hellre Singha, Karlovačko, Corona, Mythos.
Pistonhead Hot Roddin' Lager har jag gett vettigt betyg ser jag.
Citera
2020-04-01, 19:34
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Har haft några standard öl som alla slutat säljas, så söker en ny kylskåpskärlek.
Något på flaska att föredra, ljusare än Guinness. Några tips?
Något som passar bra till salt och pepprig mat men också för sig själv
Citera
2020-04-01, 20:18
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Har haft några standard öl som alla slutat säljas, så söker en ny kylskåpskärlek.
Något på flaska att föredra, ljusare än Guinness. Några tips?
Något som passar bra till salt och pepprig mat men också för sig själv
Det kunde ju varit listigt om du skrivit vilka som var dina gamla favoriter. Ljusare än Guinness? Tja, ungefär 90% av ölutbudet på systemet är ljusare än Guinness, så det är inte helt skitenkelt att tipsa utan att få någon som helst input om riktning.
Citera
2020-05-26, 13:11
Medlem
Budvar på burk är ju grymt prisvärd. Trevlig tjeckisk pilsner för 14,90 halvlitern.
Bitburger god.
Norrlands skaplig.
Mariestad skaplig.
Citera
2020-05-26, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukboll
Budvar på burk är ju grymt prisvärd. Trevlig tjeckisk pilsner för 14,90 halvlitern.
Bitburger god.
Norrlands skaplig.
Mariestad skaplig.

Har du provat DAB? Är också en prisvärd och god öl. Kostar 9,90 för 33 cl och tror det är 13,90 för en halvliter.
Citera
2020-05-27, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Har du provat DAB? Är också en prisvärd och god öl. Kostar 9,90 för 33 cl och tror det är 13,90 för en halvliter.

Nä, men så länge det finns på bolaget runt hörnet så är det aktuellt. Tack för tipset.

Bernard Amber var okej. Dock klassiska röda-öl-piss-smaken efter ett tag. Ljus lager ftw!
Citera
2020-05-27, 09:46
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukboll
Nä, men så länge det finns på bolaget runt hörnet så är det aktuellt. Tack för tipset.

Bernard Amber var okej. Dock klassiska röda-öl-piss-smaken efter ett tag. Ljus lager ftw!
Jag håller också på DAB som en bra ljus lager till bra pris, den är av dormunder/exportstil vilket betyder att den har mindre humlebeska och mer maltkropp än en nordtysk pilsner, den är som en sydtysk helles med lite mer beska, dortmunder/export är en mycket bra stil om man vill ha en klassisk ljus lager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in