2019-07-20, 23:05
Medlem
Er der nogen der har prøvet KNARK ØL?

Jeg har endnu til gode at prøve den:

http://humleochmalt.blogspot.com/2009/01/det-finns-mnga-anledningar-att-testa.html
Citera
2019-07-21, 20:34
Medlem
Belgisk trappist öl är skit bra
Citera
2019-08-16, 23:02
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Just nu dricker jag Stockholm festival 7,2. Riktigt jävla god! Krönleins bryggeri är fan det bästa bryggeriet jag känner till. För Three Hearts 7,5 och Stockholm festival 7,2 är mina favoriter!

Vad tycker ni om de här ölsorterna? Gillar ni ölen som Krönleins bryggeri tillverkar?
Citera
2019-08-16, 23:29
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeunertsJulmust
Just nu dricker jag Stockholm festival 7,2. Riktigt jävla god! Krönleins bryggeri är fan det bästa bryggeriet jag känner till. För Three Hearts 7,5 och Stockholm festival 7,2 är mina favoriter!

Vad tycker ni om de här ölsorterna? Gillar ni ölen som Krönleins bryggeri tillverkar?

Helt ärligt så tycker jag att det är två katastroföl från ett bryggeri som har överlevt sig själv.
Men det är väl tur att vi tycker olika annars skulle ju all öl vara likadan.

Själv dricker jag en Cuvée des Jacobins och den är alldeles lagom nice.
Citera
2019-08-17, 19:39
Medlem
Taeronais avatar
Krönleins gör ju den eminenta tåg-fulölen Crocodile (icke att förväxla med den ryska partydrogen Krokodil, som gör att man börjar ruttna levande) - brukar alltid ha med mig ett par burkar att smyg-knäcka när man är påväg in till Tjockhult för att gå på konsert e.dyl.

Apropå den Konungsliga Hufvudsvulsten så är ju även Stockholm 5.3 en helt ok fulöl när man är på budget. 7.2an dricker jag inte - dricker inget starkare än 6% (dvs Bellman) ifall det inte är öl av den smakrikare sorten (dvs inte svensk standardlager). Vill man bara bli full snabbt så föredrar jag rödtjut.

Three Hearts 3.5 var folkölen man växte upp på i gymnasiet, vilket har gett den en evig plats i hjärtat (no pun intended). Som starkis har jag dock inte sett den på bolaget här i stan, förutom möjligtvis 7.5an (som jag alltså inte dricker).

K:s bästa öl är dock tveklöst deras Kaltenberg, ett öl av klassikt tyskt snitt, men med svensk twist. Mycket smakrik. Dock har jag endast sett den som folle. Någon som hittat den på bolaget?

Slutligen, en sak jag gillar med Krönleins är att de till sin storlek faller någonstans mellan såväl själlösa öljättar som pretentiösa mikrobryggerier - det känns väldigt genuint, på något vis! Som en kvarleva från gamla dar.
Senast redigerad av Taeronai 2019-08-17 kl. 19:43.
Citera
2019-08-25, 23:12
Medlem
Reggaemans avatar
Någon som vet om denna går att beställa till Sverige?

https://bigbarrel.co.nz/content/images/thumbs/0011036_el-diablo-12-beer-500ml.jpeg
Citera
2019-08-26, 17:42
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Någon som vet om denna går att beställa till Sverige?

https://bigbarrel.co.nz/content/images/thumbs/0011036_el-diablo-12-beer-500ml.jpeg
Det gör det säkert. Frågan är bara varför och om någon är beredd att betala vad det kostar?
Ljus lager på 12% kan knappast vara någon höjdare, vilket också betyget på ratebeer visar.
https://www.ratebeer.com/beer/el-diablo-super-strong-brew-beer/198489/
Köp några Arboga 10,2 eller några folköl och en dunk hembränt istället.
Citera
2019-08-26, 18:15
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Det gör det säkert. Frågan är bara varför och om någon är beredd att betala vad det kostar?
Ljus lager på 12% kan knappast vara någon höjdare, vilket också betyget på ratebeer visar.
https://www.ratebeer.com/beer/el-diablo-super-strong-brew-beer/198489/
Köp några Arboga 10,2 eller några folköl och en dunk hembränt istället.

Vill bara prova för skojs skull haha
Citera
2019-08-26, 21:28
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Vill bara prova för skojs skull haha
Har du provat något liknande tidigare eller var det bara något "ball" du hittat på nätet? Mitt förslag i tidigare inlägg, köp en Arboga 10,2%, var helt seriöst menat. Kan du dricka den utan att få kväljningar så kanske du skulle kunna dricka en tolvprocentare också, men hur mycket får "kul" kosta? Om du lyckas få tag i en sådan burk så får du räkna med att lägga någonstans runt 80-100 kr, är det värt det för något som du kan blanda till själv av en burk Sofiero och en skvätt brännvin?
Citera
2019-08-26, 22:56
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Har du provat något liknande tidigare eller var det bara något "ball" du hittat på nätet? Mitt förslag i tidigare inlägg, köp en Arboga 10,2%, var helt seriöst menat. Kan du dricka den utan att få kväljningar så kanske du skulle kunna dricka en tolvprocentare också, men hur mycket får "kul" kosta? Om du lyckas få tag i en sådan burk så får du räkna med att lägga någonstans runt 80-100 kr, är det värt det för något som du kan blanda till själv av en burk Sofiero och en skvätt brännvin?

Kroppen säger åt en att inte tokdricka Arboga 10,2. Den är lika lätt att dricka utan kväljningar som ett vin så länge man inte halsar i sig den. Men ja den är äcklig men en ganska kul öl för fyllans skull.
Citera
2019-09-06, 14:54
Medlem
Greenhouse-Defects avatar
Köpte en burk Stockholm Festival Beer idag. Jag har alltid varit skeptisk till den, enbart baserat på namnet och det faktum att den säljs i 0,5 litersburkar men jag ville ge den en chans då den fått ett relativt bra betyg i en jämförelse av sunkburkarna. Efter lite drygt två timmar i kylen hällde jag upp den och smakade. Det är en ganska syrlig smak vilket är trevligt men den smakar också lite metalliskt. Jag har lite svårt att avgöra om den hör hemma i den undre eller mellersta delen av mitt betygssystem så jag ger den betyget 3,5/9 - Den är halvvägs till att bli en dåligt medioker öl. Priset är dessutom inte så pass lågt att den kan räknas som en prisvärd öl så jag avråder köp (annat än i testsyfte).
Citera
2019-09-06, 17:47
Medlem
Isnatts avatar
Bitburger premium pils är en nyhet i bolagets nya fasta sortiment så köpte några igår och ska smaka av idag!
Ljus lager, 4,8%, mums!
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/bitburger-246112
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in