2015-12-02, 17:50
Medlem
KickAss-1337s avatar
Sippar i skrivande stund på en Litovel, nyhet fr o m igår på bolaget. En tjeckisk pilsner på 4% som går loss på dryga tian. Försvånansvärt bra trots låg procent, stabil basöl när man inte vill ha en superstark belgare, humledriven IPA eller mustig stout. Lär vara utmärkt till husmanskosten!
Citera
2015-12-02, 18:25
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Sippar i skrivande stund på en Litovel, nyhet fr o m igår på bolaget. En tjeckisk pilsner på 4% som går loss på dryga tian. Försvånansvärt bra trots låg procent, stabil basöl när man inte vill ha en superstark belgare, humledriven IPA eller mustig stout. Lär vara utmärkt till husmanskosten!
Låter ju onekligen intressant! Får kanske bli en eller två till helgen
Citera
2015-12-03, 15:34
Medlem
loomiss avatar
Citat:

De nya tjecker som släpptes den 1:a är nog alla bra matöl. Jag handlade själv på mig några Platán Granát, en halvmörk lager. Jag har testat den ljusa Platán på fat och det är en rättfram fin pilsner.
Citera
2015-12-03, 17:37
Medlem
kravodlat68s avatar
Citat:

Dricker en sådan just nu och den är kanon till husman, Lövbiff, kokt potatis, Passa på och ta en öl,det är ju ändå Ölens dag idag
Citera
2015-12-09, 13:03
Medlem
TheChains avatar
Citat:

Måste testas. Gillar att finna prisvärd budget-öl. Och kan de göra den smakrik med låg procent är det en bonus.
Citera
2016-01-03, 19:18
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Öl med smak av svenskt 1600-tal

Hej govänner!

Jag söker efter en öl med smak utav svenskt 1600-tal. Finns det att köpa, eller gör man bättre i att göra det själv?
Citera
2016-01-03, 19:37
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Hej govänner!

Jag söker efter en öl med smak utav svenskt 1600-tal. Finns det att köpa, eller gör man bättre i att göra det själv?

Köp svagdricka från hemköp
Citera
2016-01-03, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Köp svagdricka från hemköp

Hade man så sött öl på 1600-talet? (All svagdricka jag har sett innehåller sötningsmedel idag.)
Citera
2016-01-03, 19:44
Medlem
Cornholio.s avatar
En fråga bara! Hur smakade 1600-talet?
Citera
2016-01-03, 19:47
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Hade man så sött öl på 1600-talet? (All svagdricka jag har sett innehåller sötningsmedel idag.)

Bra fråga, svagdricka smakar kanske mer 1800-tal. Men det är väl det närmaste man kommer 1600-tal antar jag.
Citera
2016-01-03, 20:59
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Bra fråga, svagdricka smakar kanske mer 1800-tal. Men det är väl det närmaste man kommer 1600-tal antar jag.

Är det såpass? Tråkigt värre i så fall.
Citera
2016-01-03, 23:34
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Är det såpass? Tråkigt värre i så fall.

Finns säkert något bryggeri som brygger på gammalmodigt sätt, som man gjorde under 1600-talet eller 1700-talet. Kan dock tänka mig att ett sådant bryggeri finns i Frankrike. Eftersom där finns ett bageri i Paris om jag minns rätt. Det bageriet har förblivit samma sedan det byggdes under 1700-talet. Man bakar bröd i en vedugn av tegel. Tror till och med att man flyger detta speciella bröd till Usa (specialbeställningar av kändisar och rika). Säkerligen ett väldigt dyrt bröd.
Senast redigerad av Ordpistolen 2016-01-03 kl. 23:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in