2015-08-13, 12:26
Min far har en del pengar.
Nu har han funnit en kvinna som manipulerar honom. Han hr bl.a. mindre och mindre av sig, och detta har jag ppekat fr honom.

De ska nu flytta ihop och kpa en lgenhet fr min fars pengar.
Jag r rdd att hon ska lura honom av alla pengarna han har. Grunden till detta, r att jag fick hjlpa honom med en transaktion, och sg d vad han har anvnt pengar p.

Finns det ngot avtal som gr att hon inte fr ngon rtt p lgenheten och hans pengar om de skulle lmna varandra och/eller han skulle g bort.

Tack p frhand!

Alma Berlin
Citera
2015-08-13, 12:32
Bannlyst
Hall!

Absolut kan de skriva ett ktenskapsavtal eller "samboavtal", det r inga problem alls. Det r ju precis som ett testamente i princip. Finns massa bra frdiga mallar om du bara sker p google.
Citera
2015-08-13, 12:43
Medlem
M1159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBerlinWalters
Min far har en del pengar.
Nu har han funnit en kvinna som manipulerar honom. Han hr bl.a. mindre och mindre av sig, och detta har jag ppekat fr honom.

De ska nu flytta ihop och kpa en lgenhet fr min fars pengar.
Jag r rdd att hon ska lura honom av alla pengarna han har. Grunden till detta, r att jag fick hjlpa honom med en transaktion, och sg d vad han har anvnt pengar p.

Finns det ngot avtal som gr att hon inte fr ngon rtt p lgenheten och hans pengar om de skulle lmna varandra och/eller han skulle g bort.

Tack p frhand!

Alma Berlin

Din pappa br s snart som mjligt skriva ett "samboavtal" fr att f det rtt frn brjan s freslr jag att din pappa tar hjlp av en jurist fr att upprtta avtalet, kostar inte stor slant alls, och d r man sker p att det blir korrekt som din pappa vill ha det.
Citera
2015-08-13, 12:53
Citat:
Ursprungligen postat av PaXXton
Hall!

Absolut kan de skriva ett ktenskapsavtal eller "samboavtal", det r inga problem alls. Det r ju precis som ett testamente i princip. Finns massa bra frdiga mallar om du bara sker p google.

Men dessa mallar; r de giltiga? Mste inte en bankman eller advokat nrvara?
Tack fr svar!

Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Din pappa br s snart som mjligt skriva ett "samboavtal" fr att f det rtt frn brjan s freslr jag att din pappa tar hjlp av en jurist fr att upprtta avtalet, kostar inte stor slant alls, och d r man sker p att det blir korrekt som din pappa vill ha det.

Okej. S det r en advokat som gller?
Jag ska frska rda honom till detta, men hur det gr, det fr vi se..
Tack fr svar!
Citera
2015-08-13, 18:37
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Tack fr svar!

Tack fr svar!

Nej d samboavtal behver man inga vittnen p. det rcker med din pappas och hans sambos underskrift sedan ska din pappa ta en kopia och hans sambo en kopia som dem inte fr frvara p samma stlle s r det helt grnt.

Finns frdiga mallar p internet bara googla "samboavtal mall"
Citera
2015-08-13, 18:46
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
Nej d samboavtal behver man inga vittnen p. det rcker med din pappas och hans sambos underskrift sedan ska din pappa ta en kopia och hans sambo en kopia som dem inte fr frvara p samma stlle s r det helt grnt.

Finns frdiga mallar p internet bara googla "samboavtal mall"

Tack s mycket! Uppskattas!

Alma Berlin
Citera
2015-08-13, 18:48
Kan denna vara bra nog - http://www.juristjouren.se/Filer/mallsamboavtal.pdf ?

Alma Berlin
Citera
2015-08-13, 21:48
Medlem
M1159s avatar
Citat:
Tack fr svar!

Tack fr svar!

Nja advokat r vl overkill en jurist duger gott, man kan ven fixa det sjlv, men fr att vara sker kanske man br ta hjlp, frargligt om ngot gick fel nr det r dags fr avtalet att glla.
Citera
2015-08-13, 21:51
Medlem
M1159s avatar
Citat:
Kan denna vara bra nog - http://www.juristjouren.se/Filer/mallsamboavtal.pdf ?

Alma Berlin

ven detta borde duga om parterna r medvetna vad de skriver under.
Citera
2015-08-13, 22:45
Citat:
Nja advokat r vl overkill en jurist duger gott, man kan ven fixa det sjlv, men fr att vara sker kanske man br ta hjlp, frargligt om ngot gick fel nr det r dags fr avtalet att glla.

Citat:
ven detta borde duga om parterna r medvetna vad de skriver under.

Okej. Men d ska jag (frska) rda till att anlita en jurist
Tack fr hjlpen!

Alma Berlin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in