2015-08-12, 15:21
Medlem
El Capitanos avatar
Metro publicerade igår en text av Mohamed Touzari med titeln: "Kvinnor ska inte behöva vara rädda för att bli våldtagna när de går hem", som är något slags personliga reflektioner om Hagamannen. Problemet är bara att han själv är dömd kvinnomisshandlare.

Det finns en tråd om Touzari, och den här tråden handlar om Metros publicering av artikeln och det enorma hyckleriet på den "goda sidan". Saknar Metro helt omdöme när man låter en person som är dömd både för kvinnomisshandel och ofredande skriva sådana här saker i tidningen utan att låtsas om sin bakgrund? Är det trovärdigt verkligen? Och har man inte försakat sin rätt att leka feminist i media när man själv är den person man varnar för?

Ännu mer motbjudande blir det av passagerna i texten. Det här till exempel:

Citat:
"Det handlar om att ingen någonsin vet om just den ensamma mannen du möter på vägen hem efter en sen kväll är kapabel till att våldta, råna eller misshandla dig. Du vet inte om det är han till höger om dig, din lärare, din bästa väns pappa eller kanske till och med din farbror"

...eller kanske "din Metroskribent av feministartiklar"?

Citat:
"Utan det jag reagerade på var hur de, på den tiden och än i dag, uppmanades till att bära nycklar i händerna, vara redo med hårsprayen då tårgas inte är lagligt, och helst av allt inte välja mörka stigar hem."

...Vår vän gillar kanske inte att det blir svårare att boxa kvinnor när de beväpnat sig?

Artikeln:
http://www.metro.se/metro-debatt/kvi...!mxGrjzXah9XM/

Flashbacktråd om Touzari:
(FB) Feministisk reporter dömd för kvinnomisshandel och ofredande
Citera
2015-08-12, 15:27
Medlem
napsterspys avatar
Jag har slutat läsa Metro, AB och DN. Jag mår så mycket bättre och det känns befriande.
Citera
2015-08-12, 16:27
Medlem
Arne_Ankas avatar
Ja det var ju rätt lustigt, hur tänkte man här?
Citera
2015-08-12, 22:14
Medlem
Grottgretas avatar
De var blixtsnabba på att ta bort möjligheten att kommentera artikeln och dölja de kommentarer som redan skrivits när jag påpekade detta faktum och länkade till en trovärdig källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in