2016-12-26, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det centrala är att vuxna människor bestämmer över sin egen kropp, och över sitt eget liv. Har du problem med detta? I så fall varför?

Förbud mot att köpa någon annans kropp har inget med din kropp att göra...din nöt.
du kan sälja dig bäst du vill....go ahead.

däremot om någon kidnappar dig, köper dig som 8 åring, utnyttjar dig när du är i nöd, eller utsatt läge av något slag, så är det förbjudet för Svenssons att köpa dig för sexuellt bruk. Tror jag du hade uppskattat i det läget.
Citera
2016-12-27, 00:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Du har helt rätt. Om människor tvingas till sexindustrin så finns det ju andra lagar att tillämpa för dessa brott.

Just det. Våldtäkt är redan kriminaliserat. Människohandel är kriminaliserat.

Det enda sexköpslagen förbjuder är ju samtyckande relationer mellan vuxna.

Sverige är ett jävla vuxendagis, med totalitära inslag....
Citera
2016-12-27, 00:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Förbud mot att köpa någon annans kropp har inget med din kropp att göra...din nöt.
du kan sälja dig bäst du vill....go ahead.

däremot om någon kidnappar dig, köper dig som 8 åring, utnyttjar dig när du är i nöd, eller utsatt läge av något slag, så är det förbjudet för Svenssons att köpa dig för sexuellt bruk. Tror jag du hade uppskattat i det läget.

Skitsnack. Om jag och en annan vuxen person är överens, varför ska någon betraktas som kriminell? Detta är brott mot mänskliga rättigheter.
Citera
2016-12-27, 00:12
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Det centrala är att vuxna människor bestämmer över sin egen kropp, och över sitt eget liv. Har du problem med detta? I så fall varför?

Frågor som denna avslöjar hjärntvätten.
Undrar om feminister ens funderat över sin egen frihet. Undrar om det skaver lite, när de använder ord som t.ex. bildning, värdegrund, jämlikhet, frigörelse, social konstruktion mm.
Citera
2016-12-27, 00:39
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Just det. Våldtäkt är redan kriminaliserat. Människohandel är kriminaliserat.

Det enda sexköpslagen förbjuder är ju samtyckande relationer mellan vuxna.

Sverige är ett jävla vuxendagis, med totalitära inslag....
Just det! Du hinner skriva vad jag tänker innan jag hinner göra det.

PS! Vet du vilken sill som de grava feministrarna köpte till jul? Svar Imbe
Jo det var hög efterfrågan på Imbesill (Imbecill) i julhelgen då det hjälper hjärnan att framföra fördomar och ologiska slutsatser som indoktrinerade feminist tanter framför i tron att de har rätt men inte fattar hur fel de har.
Citera
2016-12-27, 00:41
Medlem
Citat:
Skitsnack. Om jag och en annan vuxen person är överens, varför ska någon betraktas som kriminell? Detta är brott mot mänskliga rättigheter.

Det är avsevärt mer brott mot mänskliga rättigheter i världen att män som du tillåts att köpa sex.
Måste du prompt blanda in pengar i ditt "sexande" så är rådet sälj sex, det är helt lagligt.
Citera
2016-12-27, 00:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det är avsevärt mer brott mot mänskliga rättigheter i världen att män som du tillåts att köpa sex.
Måste du prompt blanda in pengar i ditt "sexande" så är rådet sälj sex, det är helt lagligt.

Detta är inte poängen. Poängen är att vuxna människor själva ska bestämma över vilka de ligger med, och under vilka omständigheter.

Du kommer alltså in och förbjuder vuxna människor att bestämma över sitt eget sexliv. En större kränkning av privatlivet finns inte.

Dra åt helvete, vi vuxna ligger med de vi vill ligga med! Vi skiter i vad du tycker. Eller vad Morgan Johansson tycker. Sexköp värre än mord? I don't think so....
Citera
2016-12-27, 01:03
Medlem
Citat:
Detta är inte poängen. Poängen är att vuxna människor själva ska bestämma över vilka de ligger med, och under vilka omständigheter.

Du kommer alltså in och förbjuder vuxna människor att bestämma över sitt eget sexliv. En större kränkning av privatlivet finns inte.

Dra åt helvete, vi vuxna ligger med de vi vill ligga med! Vi skiter i vad du tycker. Eller vad Morgan Johansson tycker. Sexköp värre än mord? I don't think so....

Då tycker jag du ska sitta här och kraftigt ta avstånd från stora delar av världens behandling av kvinnor. Är nämligen kvinnligt kön som är i kraftigt faktiskt förtryck gällande sin rätt ligga med vem fan DE vill, NÄR de vill, och knappast du som västerländsk man.
Citera
2016-12-27, 01:11
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Då tycker jag du ska sitta här och kraftigt ta avstånd från stora delar av världens behandling av kvinnor. Är nämligen kvinnligt kön som är i kraftigt faktiskt förtryck gällande sin rätt ligga med vem fan DE vill, NÄR de vill, och knappast du som västerländsk man.

Det finns väl inga män i världen som tar ställning för kvinnors frihet så mycket som svenska män gör?

Vad är problemet? Ska vare sig västerländska män och kvinnor eller kvinnor i arabvärlden få bestämma över sina kroppar eller vad?

Att hata västerländska män gör tillvaron bättre för fattiga kvinnor? Ärligt talat, jag förstår inte logiken...
Citera
2016-12-27, 01:20
Medlem
Citat:
Det finns väl inga män i världen som tar ställning för kvinnors frihet så mycket som svenska män gör?

Vad är problemet? Ska vare sig västerländska män och kvinnor eller kvinnor i arabvärlden få bestämma över sina kroppar eller vad?

Att hata västerländska män gör tillvaron bättre för fattiga kvinnor? Ärligt talat, jag förstår inte logiken...

Hur menar du att du är förhindrad göra vad du vill med din kropp via sexköpslagen?

Är som att prata med en 5 -åring, du har ingen rationell förmåga what so ever fatta distinktioner.
Läs nu detta en sista gång och fatta något för en gångs skull.

Att du förbjuds KÖPA sex är inte att förbjuda dig ha sex med din kropp. ok?
Citera
2016-12-27, 01:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Hur menar du att du är förhindrad göra vad du vill med din kropp via sexköpslagen?

Är som att prata med en 5 -åring, du har ingen rationell förmåga what so ever fatta distinktioner.
Läs nu detta en sista gång och fatta något för en gångs skull.

Att du förbjuds KÖPA sex är inte att förbjuda dig ha sex med din kropp. ok?

Samtyckande och vuxna är förhindrade att leva livet i frihet med sexköpslagen. Det är väl uppenbart?

Läs vad sexarbetarnas egna organisationer skriver. De vill entydigt skippa lagen.

Du är en förtryckare av fri sexualitet. Är du stolt över detta faktum? Ingen merit precis...

Tids nog står du vid skranket, som andra kulturmarxister... Vi ses...
Citera
2016-12-27, 01:35
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Samtyckande och vuxna är förhindrade att leva livet i frihet med sexköpslagen. Det är väl uppenbart?

Läs vad sexarbetarnas egna organisationer skriver. De vill entydigt skippa lagen.

Du är en förtryckare av fri sexualitet. Är du stolt över detta faktum? Ingen merit precis...

Tids nog står du vid skranket, som andra kulturmarxister... Vi ses...
Jag håller med dig igen. Vi kan inte låta vuxna människor att daltas som alla vore utvecklingsstörda. Mer makt åt folket och de vill inte att 1 % av befolkningen äger 50 % av alla tillgångar.

PS! Men min avtar är snyggare än din.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in