Flashback Lounge har definitivt den största ordningshysterin och de mest engagerade moderatorerna i detta forum, trots att denna plats är till för trivselprat och larvtrådar. Kan vi tacka/beskylla vår käre Ruskigbuss för detta? Av alla delforum jag besöker här, blir mina inlägg som oftast raderade i Loungen.
Har jag förstått syftet med Loungen fel? Eftersom jag blev lite osäker tittade jag naturligtvis i regelboken:
Vad är det egentligen som gäller i Loungen? Den allmäna uppfattningen verkar vara att inläggens kvalitet spelar mindre roll här; det är till för att larva sig. Trots detta raderas chatt-inlägg som de vore krigsfångar i Irak, och man ska passa sig för att trotsa regler - inte sant?
Hur viktig är egentligen ordningen i Flashbacks fikarum?
Har jag förstått syftet med Loungen fel? Eftersom jag blev lite osäker tittade jag naturligtvis i regelboken:
Citat:
Låter kanonbra, det blir ordning och reda, pengar på fredag! Vi får en kanaliserad debatt utan onödiga utmynningar. Men nu talar vi naturligtvis om ett delforum vars funktion är "Sociala diskussioner. Flashbacks eget fikarum." I en annan tråd, helt oväsentlig vad gäller Loungen, skrev en moderator: "Har nu raderat en massa ovidkommande off-topic inlägg i denna tråden, detta är INTE loungen och det vet ni eller hur?" (jrosen). Med andra ord: detta är inte Loungen, sök er dit för att gå off-topic.
0.3. Ifall diskussionen övergår till ett helt annat ämne än vad rubriken säger, så starta hellre ett nytt inlägg med ny rubrik. På så sätt effektiviserar vi debatten, och attraherar rätt personer till diskussionen. Inlägg som är off-topic kan raderas utan förvarning, motivering eller liknande.
Vad är det egentligen som gäller i Loungen? Den allmäna uppfattningen verkar vara att inläggens kvalitet spelar mindre roll här; det är till för att larva sig. Trots detta raderas chatt-inlägg som de vore krigsfångar i Irak, och man ska passa sig för att trotsa regler - inte sant?
Hur viktig är egentligen ordningen i Flashbacks fikarum?
) och eftersom jag inte nämnde vem jag själv ville ha sex med (topic) togs mitt inlägg bort... efter typ tio sekunder.