2005-10-22, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Hej!

det går utmärkt för moderatorn att plocka fram inlägget igen då det endast är mjukraderat. jag har flertal gånger efter pm-konversation gjort detta och gett anv. sitt inlägg i pm så att vi kan diskutera det inte bara utifrån hans/hennes minne av vad han/hon skrev.

och ett fåtal gånger har jag återställt inlägget efter pm-konversation där vi båda har pratat igenom saken.
/Tiera
Jo, men då är det upp till dig, och det kan inte föras en öppen debatt ang. raderingen.
Hade vi fått insyn i alla de fall ni hade raderat, så hade vi också haft ett större förtroende för våra moderatorer.
Att bli överkörd av en moderator då man fått sitt inlägg raderat, får en att tappa sugen att delta vidare i tråden.
Kanske en papperskorg för raderade medelande?
Citera
2005-10-22, 14:42
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Jo, men då är det upp till dig, och det kan inte föras en öppen debatt ang. raderingen.
Hade vi fått insyn i alla de fall ni hade raderat, så hade vi också haft ett större förtroende för våra moderatorer.
Att bli överkörd av en moderator då man fått sitt inlägg raderat, får en att tappa sugen att delta vidare i tråden.
Kanske en papperskorg för raderade medelande?
Hej,

Hypotetiskt situation, Jag raderar ett inlägg av dig pga att det är Off-topic i diskussionen, du hålle rinte med mig, vi pm;ar varandra om det och tyvvär så kan ingen av oss förstår den andras agrument och vi kommer ingen vart, vi håller båda fast vid vår åsikt.

Vad gör man då?

Jo man har ett antal alternativ;

1. Ta upp det med en medmoderator till mig (i aktuellt forum) men skriv då att vi har haft pm-kontakt.

2. Ta upp det med Admin.

3. går inget av alternativen ovan och du är fortf helt säker på din sak så starta en tråd om detta i flashback delforum.

(nej jag är inte utan skuld, mina kollegor i andra forum har tagit bort inlägg av mig med)

För att vara ärlig så fungerar pm-kontakt (min erfarenhet) till 99 % i fallen och båda blir nöjda eller får en förklaring som gör att det hela kan lösas.

Tiera
Citera
2005-10-22, 15:35
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN

"Off Topic" är alltid off topic. jrosen har säkert formulerat sig fel.
Nja inläggen var off topic men kanske var fel att skriva att det skall förekomma i loungen.. Dock så är ribban lägre där, och jag gissar att en del av de inlägg jag raderat hade fått överleva i loungen..
När jag tänker efter så hade det kanske varit mer rätt att även skriva till chattande när jag raderade..
Citera
2005-10-22, 17:22
Medlem
kyusss avatar
Citat:
vilken baktanke har man att utöva debattordning i ett fikarum?
Nu kommer jag inte kunna vara online på ett tag framöver, men hoppas att någon besvarar frågan ovan, samt de andra jag ställde i första posten. Vore verkligen intressant att få veta!
Citera
2005-10-23, 00:45
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Att skriva i loungen betyder inte att det är "no-topic".

Det måste fortfarande finnas en grund eller kärna i diskussionen som gör att folk just kan samlas i en diskussion runt ämnet. Och visst, ibland kanske vi är lite väl hårda när vi går fram med kvasten, men det är bara för den till synes stora mängden skräp vi ser varje dag.

Poängen är att det ska vara högt i tak, och det är det också. På gott och ont. Moderatorerna är till för er skull, och styrningen är mer eller mindre konsensus-baserad. Det vill säga, i det stora hela är nog användare och moderatorer nöjda över hur det sköts och överens om åt vilket håll man ska gå. Blir det för stora skillnader så får vi reglera det, precis vad som hände när folk började klaga för mycket på dom sk ego-trådarna.

Som sagt, om ni tycker att vi gör ett dåligt jobb så är det helt fritt fram att klaga. För att göra det enklare att rätta till eventuella misstag så får ni gärna pm:a och tillfoga en länk till den aktuella tråden eller inlägget. Tycker ni att vi gör ett bra jobb så får ni gärna pm:a om det också. Och är ni kvinnor och vackra och har stora bröst så är det pluspoäng om ni skickar med ett litet nakenfoto.

Tippi Hedren, moderator i loungen.
Citera
2005-10-23, 01:25
Bannlyst
Bra mod för evigheten annars e de som vanligt - pratar å bara skit snack.
nej mera 'power' så vet folk va det e.
medlemar nu för tiden skiter fullständigt i hur du tror/tänker
Citera
2005-10-23, 01:32
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleepysleepers

Och du känner FB väl efter 18 inlägg?

Citera
2005-10-23, 10:13
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleepysleepers
Är du full eller bara korkad?
Citera
2005-10-23, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Att skriva i loungen betyder inte att det är "no-topic".
Tyvärr Tippi... men loungen blev inte det fikarum som var tänkt.

Trådar som är för seriösa blir låsta.
Ämnen indexeras.
Trådämnen ifrågasätts av modsen i andra inlägget.
Diskussionerna struktureras hårt.

Så vill inte jag ha det i diskussionerna vid mitt fikabord. Därför har jag gett upp hoppet om loungen, tyvärr.

Om man går tillbaka till loungestarten så var ett av argumenten att off-topicdiskussioner skulle kunna föras i loungen. Off-topic innebär inte avsaknad av ämne men det skulle vara en lösare moderering.

Handen på hjärtat Tippi... Hur många inlägg är raderade i loungen?
Citera
2005-10-23, 21:18
Medlem
Ruskigbusss avatar
Jag har skapat nu en ny omröstning, trots att det bara gått två månader sedan den förra - som ju klart gav att modereringen var på rätt nivå.
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=261089

Se första inlägget som en förklaring till hur och varför jag och mina kollegor modererar som vi gör.
Citera
2005-10-23, 21:21
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Tyvärr Tippi... men loungen blev inte det fikarum som var tänkt.

Trådar som är för seriösa blir låsta.
Ämnen indexeras.
Trådämnen ifrågasätts av modsen i andra inlägget.
Diskussionerna struktureras hårt.

Så vill inte jag ha det i diskussionerna vid mitt fikabord. Därför har jag gett upp hoppet om loungen, tyvärr.

Om man går tillbaka till loungestarten så var ett av argumenten att off-topicdiskussioner skulle kunna föras i loungen. Off-topic innebär inte avsaknad av ämne men det skulle vara en lösare moderering.

Handen på hjärtat Tippi... Hur många inlägg är raderade i loungen?

Nej, Loungen var INTE tänkt att bli Off-Topic återigen.
Vi har lärt oss av misstagen som skedde då, och modereringen i Loungen syftar mycket till att det INTE skall bli som med OT-forumet. Blir det det så, ja då kommer Loungen att stängas. Och då är chansen för den typen av diskussioner på FB i framtiden oändligt små.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in