2015-08-11, 16:41
Tjena! Jag har kommit in på MDH och har sökt studentboende. Igår fick jag erbjudande om ett rum på Park. Det jag då undrar är: Hur är området? Ska jag ta det, eller ska leta vidare?

-----------------------------------------------------------------------

Det här är ett tillägg på det ursprungliga inlägget (2017-07-17)

Moderatormeddelande/FAQ (Del 1):

Kort information om Mälardalens högskola

Vilka är Eskiltunas och Västerås stadsdelar?

Vad är Eskiltunas och Västerås bostadsförmedling?

Vilka hyresvärdar förmedlar bostäder via Eskiltunas och Västerås bostadsförmedling?

/Mod.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2017-07-17 kl. 10:43.
Citera
2015-08-11, 16:42
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
FAQ Del 2

Hur kan studentkåren hjälpa till med bostäder i Eskiltuna och Västerås?

Vilka andra hyresvärdar finns i Eskiltuna och Västerås?

Vilka bostadssökarsidor finns det för Eskiltuna och Västerås?

Hur ser studentbostadsläget (kötid, tillgång på bostäder, m.m.) ut i Eskiltuna och Västerås?

/Mod.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2017-07-17 kl. 10:50.
Citera
2015-08-11, 16:56
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raa310
Tjena! Jag har kommit in på MDH och har sökt studentboende. Igår fick jag erbjudande om ett rum på Park. Det jag då undrar är: Hur är området? Ska jag ta det, eller ska leta vidare?
+Är under renovering just nu.
-Är en bra bit ifrån MÖH.
Citera
2015-08-12, 03:57
Medlem
Det är det sunkigaste stället i hela stan (uppfattning bildad innan renovering). Plus att det är 90% utbytesstudenter som iom. att dom bara är här i en termin ser det hela som en semester och festar 24/7 (dom som kommer hit för att läsa ett program i minst ett år brukar dock vara helsköna).

Det finns en rätt okej Hemköp precis utanför dock. Det funkar att cykla till skolan varje dag men se till att ha minst två lås på din cykel ("Välkommen till Västerås, Hoppas du har cykelås"). Parkera i cykelförrådet och inte utomhus såvida du inte har en sån där ny cykel från biltema med försäkring.

I köksväg pratar vi om en micro, två kokplattor på en sådan där billig bärbar från jula och total avsaknad av köksfläkt.

Det går ett rykte om att vaktmästaren passade på att ta sig en sup från någons mintu när han var inne och fixade något med huvudnyckel.

Ta lägenheten och försök flytta till ett annat ställe vid bra tillfälle. Du har redan nyttjat din bostadsgaranti i och med att du fått ett erbjudande och just nu är det högtryck. Det kommer ta tid likt förbannat innan du fått en bra uppfattning om vad som suger och vad som är bra. Precis när sommarlovet kommer igång brukar det vara lättast att få precis vad man vill (då kanske du har en tjej/kille att dela en tvåa med också ).
Citera
2015-08-14, 00:07
Medlem
Glöm vad jag sagt. Jag så nyss bilder sedan efter renoveringen så jag vet nu att jag inte vet vad jag pratar om.
Citera
FromAnotherPlaces avatar

Moderatormeddelande

Postat av FromAnotherPlace 2017-07-17, 10:53
Medlem
Nu finns en FAQ infogad i startinlägget och andra inlägget i tråden. Vänligen läs den för att hitta svar på era frågor innan ni postar i tråden.

/Mod.
2019-01-22, 15:54
Medlem
Socionomutbildning i Eskilstuna - Hur hitta bostad där?

Hej,

Fick just veta att socionomutbildningen börjar för någon i Eskilstuna nu på måndag. Hur hittar man bäst en bostad där så fort som möjligt? I t.ex. Östersund var man garanterad en bostad på direkten - poäng eller inte - finns något liknande för Eskilstuna? Vad är alternativen?
Citera
2019-01-22, 16:02
Medlem
dacks avatar
Sätt in en annons i en arabisktspråklig tidning om önskemål att få hyra ett rum under tiden du skall studera.
Citera
2019-02-06, 14:40
Medlem
Jimmits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas1993
Hej,

Fick just veta att socionomutbildningen börjar för någon i Eskilstuna nu på måndag. Hur hittar man bäst en bostad där så fort som möjligt? I t.ex. Östersund var man garanterad en bostad på direkten - poäng eller inte - finns något liknande för Eskilstuna? Vad är alternativen?

Hade själv börjat ringa alla telefonnummer jag hittar till folk som äger fastigheter. Eventuellt kan en peka dig i riktning mot någon annan i branschen de vet har lediga bostäder. Här är en stor lista på hyresvärdar i Eskilstuna med tillhörande telefonnummer: https://lagenheter24.se/hyresvardar-eskilstuna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in