2015-08-10, 16:36
Medlem
KalleHaschs avatar
Hej hej!
Nu är det såhär att jag råkade klicka in på en hemsida som heter autopriser, det är en hemsida som värderar bilar. I min upphetsning råkade jag fylla i min bils regnummer, men ingenting mer, dem bad om epost och telefonnummer också men det fyllde jag inte i. Sedan klickade jag på att jag godkände deras villkor och klickade på värdera eller vad det nu stod. Det hände ingenting mer efter jag klickade på värdera men sen såg jag att dem debiterar 88 euro för varje värdering. Det finns en tidigare tråd om företaget, se här (FB) Får faktura från något estniskt bolag pga värdering av bil , min fråga är, även fast jag råkade fylla i mitt regnummer på min bil kommer jag att bli debiterad genom att dem kanske spårar IP adress eller liknande eller kan jag sova gott nu inatt?
Citera
2015-08-10, 16:39
Medlem
R.Victorianos avatar
Har du inte fyllt i något annat än bilnummer kan du vara ok. Tror knappast att dem kommer bry sig om att försöka vem som står på IP-numret(du). Kanske dem kollar upp vem som äger bilen och hör av sig till dig och kräver dig på pengar. Men det är ju bara att säga att det inte var du.

Du behöver inte oroa dig.
Citera
2015-08-10, 16:51
Medlem
Om du googlar på autopriser, så dyker det upp flera sidor med varningar...många som haft problem tydligen.
Citera
2015-08-10, 16:52
Medlem
KalleHaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Om du googlar på autopriser, så dyker det upp flera sidor med varningar...många som haft problem tydligen.

Japp jag vet, men det flesta som jag ser har även fyllt i telefonnummer och epost nummer, jag skrev bara in regnummret
Citera
2015-08-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleHasch
Japp jag vet, men det flesta som jag ser har även fyllt i telefonnummer och epost nummer, jag skrev bara in regnummret

Med registreringsnummer är det lätt att få ägarens namn och hemvist, övriga uppgifter som du nämner är inte med nödvändighet kopplat till bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in