Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-11, 09:41
  #2977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Enligt Ratsit finns det inte någon född 1979 på samma adress som den yngre MGM som kommit upp i tråden

http://www.ratsit.se/BC/SearchPerson...&zipcode=73249

Fel ålder angivet i media?
Citera
2015-08-11, 09:42
  #2978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt
Är det i politikers makt att stoppa barnfödande i Sverige? Nej (jag gör det lätt för dig).

Är migrationspolitiken i politikers händer. Ja.

Ser du skillnaden (nej antar jag, plattnacke).

Hade av någon anledning trott att du kanske hade sådan tillgång till kognitiva resurser i din närhet, t ex en normalbegåvad sjuåring att rådfråga, att du skulle tänka tanken att den lilla extrema minoritet som begår grova våldshandlingar kanske inte är någon god representant för sin folkgrupp i stort. Men det var fel av mig.
Citera
2015-08-11, 09:42
  #2979
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
skulle kunna vara ett samordningsnummer, kommer inte ihåg hur det var man räknade fram dessa

Kommer jag inte ihåg fel tar de födelsenumret och lägger på 60 på dagarna, så är du född 820115 får du 820175-xxxx som sammordningsnummer. (Förutsatt aktuell stäpp-neger vet sin födelsedag, annars får de 1:e jan eller 1:e juli och året de är född.)
Citera
2015-08-11, 09:42
  #2980
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icekube
Två saker:

1) Den yngre MGM, häktade på lägre misstankegrad, är inte skadad. I alla fall inte mycket. Konstigt, för har han varit med om knivvåld så borde han vara skadad. Tvivlar på att IKEAs knivhandtag håller greppet när dom är nedsölade med blod.

Kan han faktiskt vara oskyldig?

2) Den yngre har också ett riktigt personnummer och inte ett samordningsnummer. Kan vara anhöriginvandrare (till den äldre MGM?) eller t.o.m. född i landet. Har något framkommit om ev. relation mellan MGM?

Det kan ju finnas vittnesuppgifter, att den yngre MGM hämtade kniven till den äldre MGM och vittnen uppfattade, att den yngre uppmanade den äldre att börja slakten.
Citera
2015-08-11, 09:43
  #2981
Medlem
Konstigt att bo på anläggning med ett personnummer men inte omöjligt. Normalt ska man inte skriva sig på anläggningen. Vore han (den yngre alltså) anhöriginvandrare så borde han inte bo på asylboendet alls. Han måste alltså ha fått sitt UT och sedan "i smyg" skrivit sig någonstans, och därigenom fått sitt riktiga personnummer, men bott kvar på boendet.
Citera
2015-08-11, 09:43
  #2982
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Tror inte ens han vet om det är själv.
Han citerar Koptiska heliga kristna texter på sin facebook.
Så JO - han är mycket medveten om sin kristna tillhörighet.
Hans facebookvänenr har även de koptiskt kristna namn.
Dvs de tillhör samma kulturella krets. Alla delar samma kulturella och religiösa bakgrund.

Han är INTE muslim.

Det är dags att ni slutar.
Er önskedröm har gått i kras.
Ni fick inte ert älskade terrordåd denna gången heller.
Citera
2015-08-11, 09:43
  #2983
Medlem
eshkoshkas avatar
Är man på gång att bli utkastad så är det väl klart att man tar en volta på många år så man får stanna ett tag.
Citera
2015-08-11, 09:44
  #2984
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleppmungot
Så här tror jag att det gick till.

BO fick nog och sa något i stil med "kan du inte åka gem din jävel, eller ta seden dit du kommer" detta fick GM att se rött och där orden tar slut tar våldet vid. Simple as that.

Uppgifter gör gällande att MGM bara bott i Sverige i en dryg månad. Han kan inte svenska.

Därför tror jag inte på ågon slags dispyt eller gräl. Visst kan man grla på engelska. Men det är en barriär, som gör det mindre troligt
Citera
2015-08-11, 09:45
  #2985
Medlem
RiverStyxs avatar
Från Aftonbladet:

Citat:
VÄSTERÅS. De två för knivattacken anhållna männen kände varandra – enligt poliskällor bodde de på samma asylboende i Västmanland.

[...]

När Aftonbladet besöker anläggningen bekräftar flera av de boende att polisen varit där under måndagseftermiddagen.
– Två poliser var här i en timme i dag. De sökte igenom alla saker och tillhörigheter i två stycken rum, säger en man och pekar på ett av fönstren som vetter in till ett av rummen som delas av fyra personer i väntan på att deras asylansökningar ska bli behandlade.
En annan boende pekas ut som rumskamrat till en av männen som var målet för polisens husrannsakan.
– Det stämmer. När jag kom tillbaka från en promenad hade polisen varit i rummet och letat. De får gärna göra sitt jobb men jag förstår inte varför de tog också mina saker och tillhörigheter, min väska och mina två telefoner, säger mannen.
Han uppger att den utpekade rumskamraten, vars ålder stämmer överens med polisens uppgifter, inte var på plats på boendet under hela måndagen.
Han sa att han skulle ha ett möte i Västerås och åkte i väg på morgonen. Sedan dess har vi inte sett till honom, säger rumskamraten.

Jag ger mig fan på att det var ett möte med Migrationsverket. De åker iväg på morgonen som vittnet beskriver för ett möte med Migrationsverket. Där får de någon form av besked eller beslut de inte gillar. Det kan vara att man inte accepterar deras historia om var de kommer från, att de helt enkelt får ett avslag på sin ansökan, att de inte får flytta till den ort de vill, att de inte får lägenhet på en gång, eller liknande.

Upprörda går de senare runt, hamnar på IKEA och antingen i en medveten akt för att hellre hamna i fängelse än bli utvisade, eller som hämnd mot Sverige i allmänhet, eller för någon slags uppfattad provokation tillgriper de sig knivar och hugger ihjäl den svenska familjen.

Det är sannolikt inte terrorism. Det är inget svartsjukedåd. Det är ett impulsivt vansinnesdåd som ska hängas tungt om halsen på den havererade Migrationspolitiken. Detta är blod på Mångkulturalisternas händer.
Citera
2015-08-11, 09:45
  #2986
Medlem
Fizzlors avatar
Bekräftat att båda GM var niggers som omotiverat dödade svensk mor + son?
Citera
2015-08-11, 09:45
  #2987
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Han citerar Koptiska heliga kristna texter på sin facebook.
Så JO - han är mycket medveten om sin kristna tillhörighet.
Hans facebookvänenr har även de koptiskt kristna namn.
Dvs de tillhör samma kulturella krets. Alla delar samma kulturella och religiösa bakgrund.

Han är INTE muslim.

Det är dags att ni slutar.
Er önskedröm har gått i kras.
Ni fick inte ert älskade terrordåd denna gången heller.

Hur vet du det? Hänvisar du till Facebook-profilen så är det inte säkert att det är rätt profil.
Citera
2015-08-11, 09:45
  #2988
Medlem
Då gissar jag på en psykotisk kille med sin kompis. Kompisen har försökt avvärja dådet och antingen skadats eller skadat i samband med avvärjningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback