Citat:
Läsa mellan raderna kan jag och inte någonstans går det att härleda att TS gjorde våldsamt motstånd, för övrigt ett brott i sig. Det som framgår är att han tidigare har tjafsat med ordningsmakten och en gång blivit åtalad för våld mot tjänsteman men sedermera blivit friat.
Det som föranledde den här OV´ns ingripande var att TS var full och lite dryg. Ingenstans framgår det att TS var våldsam. Det finns en våldstrappa för sådana här situationer, och OV verkade börja någonstans i mitten på den, med att koppla ett grepp på en känslig kroppsdel och bryta ner kroppsdelen så att den bröts.
Om TS talar sanning och varför skulle vi utgå från något annat, verkar OV bara vara sadistisk, elak, inkompetent eller alla tre. Det däremot kan jag läsa mellan raderna.
Det som föranledde den här OV´ns ingripande var att TS var full och lite dryg. Ingenstans framgår det att TS var våldsam. Det finns en våldstrappa för sådana här situationer, och OV verkade börja någonstans i mitten på den, med att koppla ett grepp på en känslig kroppsdel och bryta ner kroppsdelen så att den bröts.
Om TS talar sanning och varför skulle vi utgå från något annat, verkar OV bara vara sadistisk, elak, inkompetent eller alla tre. Det däremot kan jag läsa mellan raderna.
Visst visst. Du har rätt till din åsikt, och jag min. Om folk lyssnade och inte var dryga mot oss hade anmälningar från och mot oss varit så mycket färre. Folk VILL att vi ska vara dryga svin. De förväntar sig det, och de provocerar gärna fram sådana situationer.
Det är ganska enkelt
Tillsägelse
Avvisande
Avlägsnande
Omhändertagande. Antagligen kämpade TS emot och då råkade fingret ryka. Ska man göra någon illa så bryter man inte ett finger, för det ser illa ut i en anmälan.
Citat:
Nej, att en person tidigare har betett sig dåligt ger inte en OV rätten att använda mer våld än situationen kräver, inte ens för att du vill lära honom en läxa.
Att man är friad för ett brott innebär inte att man är oskyldig nej men det innebär inte heller att man är skyldig. Att du sedan anser att olika personers vittnesmål ska ha olika värden beroende på vilket yrke de har får helt och hållet stå för dig, är det ord mot ord är det väl självklart att man inte når upp till beviskravet utom rimligt tvivel?
Om ni utreds av åklagaren är det förmodligen för att ni är anmälda, är det personen som ni ingrep mot som är anmäld så kommer åklagaren att koncentrera sig på det.
Nedlagda utredningar är överlag svåra att uttala sig om men det låter märkligt att lägga ner det med den motiveringen om de har fått den information du anger, de är vidare skyldig att meddela målsäganden, denne har ju rätten att själv driva ett enskilt åtal.
Att man är friad för ett brott innebär inte att man är oskyldig nej men det innebär inte heller att man är skyldig. Att du sedan anser att olika personers vittnesmål ska ha olika värden beroende på vilket yrke de har får helt och hållet stå för dig, är det ord mot ord är det väl självklart att man inte når upp till beviskravet utom rimligt tvivel?
Om ni utreds av åklagaren är det förmodligen för att ni är anmälda, är det personen som ni ingrep mot som är anmäld så kommer åklagaren att koncentrera sig på det.
Nedlagda utredningar är överlag svåra att uttala sig om men det låter märkligt att lägga ner det med den motiveringen om de har fått den information du anger, de är vidare skyldig att meddela målsäganden, denne har ju rätten att själv driva ett enskilt åtal.
Har aldrig påstått att tidigare beteende rent juridiskt ger OV befogenheten att agera. Ny dag nya möjligheter. Ts betedde sig antagligen illa igen och tålamodet blir kortare och kortare om samma person gång på gång svinar.
Jag tycker att vårt ord som Ordningsvakter bör väga mer än en påverkad persons. Men det är min åsikt, för just nu får många gå fria för brott de begåtts pga att beviskraven är så ofantligt höga.
Bättre att fria än fälla. Mja. Jag börjar tvivla.