• 1
  • 2
2015-08-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FT
En svensk kvinna våldtogs igår av en somalisk man på Malta, rapporterar Malta Independent.
Enligt tidningen inträffade våldtäkten vid halv fem-tiden på lördagsmorgonen i stadsområdet Gzira längs Maltas östkust. Polisen ska ha fått ett anonymt telefonsamtal om den pågående våldtäkten och lyckades gripa våldtäktsmannen.

http://www.friatider.se/svenska-vald...alier-pa-malta

Hur ser det maltesiska rättsväsendet på våldtäkt? Går det att identifiera mannen?
Citera
2015-08-09, 23:52
Bannlyst
Malta är väl typ uppbyggt på korruption så cash is king.
Citera
2015-08-09, 23:54
Medlem
Har blåmannen pengar kommer han kunna betala sig bort från rättegång.
Citera
2015-08-10, 00:08
Medlem
Fekaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Har blåmannen pengar kommer han kunna betala sig bort från rättegång.
De har ett borgenssystem, främst pga att det kan ta flera år innan en rättegång kommer till stånd. Att en somalier skulle beviljas borgen och kunna erlägga summan håller jag för uteslutet. Han får vackert sitta på Corradino fram till rättegång.

Märkligt att inte somaliern hade svenskt medborgarskap han med, fast det kanske Sverige kan ombesörja av "humanitära skäl"?
Citat:
Ursprungligen postat av Ljubljana
Hur ser det maltesiska rättsväsendet på våldtäkt? Går det att identifiera mannen?
Hårda straff. Negern kan, beroende på omständigheterna, räkna mellan fem till tjugo års fängelse, vi vet ju ännu inte hur grovt det var. En neger som våldtar en vit kvinna kan inte räkna med förmildrande omständigheter i det maltesiska rättssystemet. Vad menar du med identifiera? Han är identifierad.
Senast redigerad av Fekalius 2015-08-10 kl. 00:11.
Citera
2015-08-10, 00:10
Medlem
Gosifs avatar
Hoppas på en hård tid i fängelset om så sker.
Citera
2015-08-10, 01:36
Medlem
Havremopedens avatar
Ska ta och se om man kan fixa fram lite information om detta, väldigt tragiskt! Bor på Malta har dock i nte fått höra vem som blivit våldtagen, inte för att jag delar ut den informtionen här men förmodligen någon man känner

En sak kan jag garantera, Malteser inte är så jätteförtjusta i somalierna. Så tror han kommer åka dit ganska så stort!
Citera
2015-08-10, 01:38
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Hoppas på en hård tid i fängelset om så sker.

Knappast, det är mer sannolikt att "incidenten" belönas med permanent uppehållstillstånd i Sverige med livslång försörjning som grädde på moset, medan brottsoffret blir utmålad som främlingsfientlig nazist av den svenska mediekåren.
Citera
2015-08-10, 02:46
Medlem
Vem fan bryr sig? Det skedde i utlandet... Svenskan i övrigt borde kanske inte ha supit sig så full och haft mer kontroll över sig själv, hur gammal var hon? Tycker Svenskar är alldeles för oförsiktiga när dom reser på sin årliga knulla/supa vallfärder.
Citera
2015-08-10, 02:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kanakee
Vem fan bryr sig? Det skedde i utlandet... Svenskan i övrigt borde kanske inte ha supit sig så full och haft mer kontroll över sig själv, hur gammal var hon? Tycker Svenskar är alldeles för oförsiktiga när dom reser på sin årliga knulla/supa vallfärder.

Jag håller med till viss del men det beteendet rättfärdigar inte våldtäkt.

Förhoppningsvis lär sig kvinnor att negrer saknar impulskontroll och håller sig ifrån apflockar i framtiden. Det borde vara ett obligatoriskt ämne i biologilektionerna i grundskolan.
Citera
2015-08-10, 02:52
Medlem
Sakteligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingPutin
Malta är väl typ uppbyggt på korruption så cash is king.
Ok, med andra ord får förövaren sitta väldigt länge med tanke på hans ursprung.
Citera
2015-08-10, 02:53
Bannlyst
Hoppas han slipper undan fängelse. Vem fan bryr sig det är hennes fel säkert...
Citera
2015-08-10, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonzarelli
Jag håller med till viss del men det beteendet rättfärdigar inte våldtäkt.

Förhoppningsvis lär sig kvinnor att negrer saknar impulskontroll och håller sig ifrån apflockar i framtiden. Det borde vara ett obligatoriskt ämne i biologilektionerna i grundskolan.

Det finns inget som rättfärdigar våldtäkt. Men jag förbryllas fortfarande över hur Svenska tjejer beter sig när dom är utomlands, det är inte Stureplan dom är på direkt. Kriminalitet utomlands är en helt annan grej än hemma i lilla Sverige. Även om det är ganska illa numera därborta också...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in