• 1
  • 2
2015-08-09, 22:55
Medlem
Ska gå direkt till sak. Har alltid haft väldigt regelbunden mens. Men de senaste två åren har den strulat som bara den. Detta året har jag bara haft mens 2 gånger ex (det är liksom augusti nu..) Ibland kan jag få mindre blödningar men de försvinner snabbt. Och nej, jag är inte gravid. Har koppar spiral insatt (var gravid förra året) och har redan testat mig för gravidtet igen. Kan tillägga att jag gick på p piller i tre och ett halvt år. slutade med dom sent i 2013.

Men frågan är väl mer.. finns det någon som har liknande symptom som mig? Eller har haft? Och hur gick ni till väga med det? Gjorde ett ultraljud för ett par månader sedan men allt ser ut som det ska. Har inga könssjukdommar heller. Börjar bli riktigt orolig..
Citera
2015-08-09, 23:04
Medlem
Underviktig? Stressad?
Citera
2015-08-09, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedonisten
Underviktig? Stressad?

Är normalviktig. Stressar rätt mycket. Men det har jag gjort i många år och var inga problem förr
Citera
2015-08-09, 23:50
Medlem
Det beror väl på spiralen helt enkelt? Åtminstone nu.
Citera
2015-08-10, 00:12
Medlem
Tränar du hårt?
Citera
2015-08-10, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogssmultronet
Det beror väl på spiralen helt enkelt? Åtminstone nu.

Lutar mycket åt det hållet. Kan ha med hormon rubbningar att göra, när jag hade p piller var det aldrig något problem. Men efter jag slutade med dom blev mensen riktigt underlig. Får nog kolla upp det på vc!
Citera
2015-08-10, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedonisten
Tränar du hårt?

Periodvis!
Citera
2015-08-10, 01:26
Medlem
Tänkte först inte på att du skrev kopparspiral. Du är säker på att du har det och inte en hormonspiral? (dum fråga kanske) Men p-piller kanske var bättre för dig helt enkelt. Bäst att kolla upp det iaf.
Citera
2015-08-10, 08:10
Medlem
Mayahexs avatar
Problem med sköldkörteln kan knasa till hormonerna också, be dem ta prov på den.
Citera
2015-08-10, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogssmultronet
Tänkte först inte på att du skrev kopparspiral. Du är säker på att du har det och inte en hormonspiral? (dum fråga kanske) Men p-piller kanske var bättre för dig helt enkelt. Bäst att kolla upp det iaf.

Yes det är en kopparspiral. Ja ska göra det!
Citera
2015-08-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahex
Problem med sköldkörteln kan knasa till hormonerna också, be dem ta prov på den.

Ska göra det! tack
Citera
2015-08-10, 21:39
Bannlyst
Kopparspiral ger inte de problemen.

Tycker du ska kolla upp det, och är du normalviktig eller underkant normalviktig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in