• 1
  • 2
2015-08-09, 10:01
Medlem
Vilka lag handlar detta om?

Citat
Citat:
http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/...en-barnen-grat
Citera
2015-08-09, 10:01
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat:

Citat:
Efter en av fredagens fotbollsmatcher i Drakcupen ska en ledare till ett lag från södra Sverige ha blivit hotad.
I mötet mot ett lag från Medelpad fick han rött kort av domaren när han påpekade att bollen inte var över linjen och efteråt skulle han hämta lagets material på planen.
– Då sa domaren till mig att "du får inte vara här". Då sa jag att "nu får du skärpa dig", tog min bollsäck och vattenflaska och gick, säger fotbollsledaren.
På vägen därifrån kom flera män emot honom.
– Det var tre-fyra vuxna föräldrar från motståndarlagen som började knuffa på mig. De sa att jag var en idiot och att de skulle slå mig. Flera av barnen i mitt lag blev så rädda att de började gråta, berättar ledaren.
Han uppger att han kände sig fysiskt hotad och hade svårt att ta sig därifrån.
– När jag väl kom därifrån följde en av dem efter mig i 150–200 meter och hotade mig till livet. Till slut sa jag att jag har ingenting otalt med dig, och jag vill inte att du hotar mig. Då fortsatte han.
Det slutade med att fotbollsledaren sprang från platsen.
Citera
2015-08-09, 10:04
Medlem
Blattar förlorade matchen och gillade det inte? Just hot och våld/våldtäkter tenderar ju MENA att stå för under fotbollsturneringar/matcher.

Det som även talar för detta är att norr om Gävle så är hockey vanligare bland svenskar än vad fotboll är.

Men jag spekulerar bara.
Citera
2015-08-09, 10:23
Medlem
Verkar onekligen finnas vissa "kulturella inslag" i den här händelsen...
Citera
2015-08-09, 12:27
Medlem
RDM90s avatar
Citat:
– Anmälaren upplevde situationen som väldigt hotfull. Han har lämnat signalement på männen men i nuläget vet vi inte vilka de är, säger Lars-Åke Lemon, jourhavande förundersökningsledare vid polisen i Västernorrland.

Hur svårt kan det vara att ta reda på vilka det är?
Citera
2015-08-09, 12:32
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RDM90
Hur svårt kan det vara att ta reda på vilka det är?
När polisen intervjuades av tidningen var det inte klarlagt vilka det var. Kan det möjligen vara så att de ännu inte hade hunnit börja utreda det hela? Att de inte vet nu vilka det var behöver inte betyda att de aldrig kommer att få veta det.

Den där kanske kom lite onödigt tidigt?
Citera
2015-08-09, 12:42
Medlem
micro113s avatar
Frågan är väl hur "påhoppad" den här ledaren blivit --- det verkar ju nästan vara tvärtom, han som betett sig illa ..

Citat:
Ansvariga för Drakcupen har en annan bild av händelsen än den fotbollsledaren har berättat om.
– Som jag har förstått det hade lagledaren känt sig hotad av föräldrarna för att de ville ta bort honom från matchen, genom att han hade sagt okvädesord till föreningsdomaren, säger medarrangören, som vill vara anonym.

Ledaren har uppgett att han har blivit knuffad, dödshotad och förföljd av flera föräldrar efter en match.
– Det känner jag däremot inte till. Jag måste gå på vad min matchvärd säger. Matchvärden hade försökt skydda domaren i och med att ledaren hade varit väldigt otrevlig mot honom. Hela tanken var att skydda den här domaren, säger den ansvarige, som efter händelsen också har tittat på en match som spelades med den aktuella ledarens lag.
http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/...-mot-en-domare

Det bör väl finnas några vittnen som kan reda ut vem som gjort vad ...
Citera
2015-08-09, 12:48
Medlem
RDM90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
När polisen intervjuades av tidningen var det inte klarlagt vilka det var. Kan det möjligen vara så att de ännu inte hade hunnit börja utreda det hela? Att de inte vet nu vilka det var behöver inte betyda att de aldrig kommer att få veta det.

Den där kanske kom lite onödigt tidigt?

Ja kanske. Men de vet motståndarlaget. Och BO har säkert sagt vilka kön GM tillhörde. Och alla föräldrar åker inte till cuperna. Att det rör sig om 10-15 personer MAX värav 3-4 är misstänkta skall kunna redas ut på dryga timmen. Annars är det bara fråga ledaren till motståndarlaget.

Ett alternativ för förundersökningsledaren vore att säga som du sa "vi har inte hunnit utreda saken än" istället för att utstråla maktlöshet med att säga "Han har lämnat signalement på männen men i nuläget vet vi inte vilka de är".
Citera
2015-08-09, 12:50
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RDM90
Ja kanske. Men de vet motståndarlaget. Och BO har säkert sagt vilka kön GM tillhörde. Och alla föräldrar åker inte till cuperna. Att det rör sig om 10-15 personer MAX värav 3-4 är misstänkta skall kunna redas ut på dryga timmen. Annars är det bara fråga ledaren till motståndarlaget.

Ett alternativ för förundersökningsledaren vore att säga som du sa "vi har inte hunnit utreda saken än" istället för att utstråla maktlöshet med att säga "Han har lämnat signalement på männen men i nuläget vet vi inte vilka de är".
Eller så tog polisen för givet att de flesta tidningsläsarna skulle begripa att polis inte släpper allt de har för händer och kör i högsta fart till brottsplatsen och tar upp vittnesmål vid en sådan här händelse. Det kan nog vänta några timmar eller dagar eller veckor.
Citera
2015-08-09, 14:39
http://teamplay.mibosoft.se/drakcupen/15/swe/dag1.htm
Här är alla matcherna som spelades på fredagen. Vi söker en match med ett lag från söder om Medelpad och ett lag från Medelpad enligt Sundsvalls Tidning.

Happy hunting!
Citera
2015-08-09, 14:40
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaNioLiv
Verkar onekligen finnas vissa "kulturella inslag" i den här händelsen...

Det är väldigt sällan som inhemska föräldrar sätter igång bråk eller hot vid ungdomsmatcher. Det har säkert hänt men det är mycket sällsynt. Om det inte är kaosblattar inblandade så ska jag äta upp någon gammal filt eller liknande.
Citera
2015-08-09, 14:56
Medlem
Läste igenom hela artikeln nyss, det handlar nog utan tvekan om blattar! Beteendet stämmer in perfekt. Gör världens kaos av små samt egentligen obetydliga saker!

Trist att skit tycks hända varje fotbollscup för barn och ungdomar, främst tack vare invandrare och deras destruktiva, förstörda mentalitet som uppenbarligen behövs konfronteras och börja redas ut för det kan fan inte fortsätta såhär längre!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in