2015-08-08, 22:26
Medlem
LaScalas avatar
Här är nästa lilla barn som ingen såg förrän det var för sent. Kanske. Även om man överlever ett drunkningstillbud kan det uppstå hjärnskador. Här har man valt att anmäla för vållande av kroppsskada.

2-åring till sjukhus med livshotande skador efter drunkningsolycka
En 2-åring vårdas på sjukhus med livshotande skador efter en drunkningsolycka i en privat pool i Malmö.
– Vi har skrivit en anmälan om vållande till kroppsskada, säger Stephan Söderholm på Skånepolisen.
Någon har ju brustit”

Tre ambulanser fanns på plats och ett antal poliser undersökte trädgården efter att barnet förts till sjukhus.
– Det är klart att någon ju har brustit på något sätt om ett barn har påträffats liggande i vattnet. Sen kan man ju se till hur skyddet i poolen sett ut och vem som har ansvar för barnet.

Citera
2015-08-08, 22:35
Medlem
R.Victorianos avatar
Härliga föräldrar, antar att det blivit mycket instagramande och twittrande, lite som när man sätter på en platta och går och gör något annat snabbt för att sedan glömma av att man satt på plattan och sen springer man till köket i panik och det ryker som fan. Fast med ett barn nu då, som eventuellt dör eller blir hjärnskadad. Ångesten hos ansvarig person kan inte vara nådig nu.
Citera
2015-08-09, 05:23
Moderator
Chantres avatar
Citat:
i en privat pool i de östra delarna av Malmö.

Rosengårds villastad? Många villor där med pool.
Citera
2015-08-09, 09:40
Medlem
ozznujens avatar
Hur fan kan man lämna en 2-åring utan uppsyn i en pool?
Jag har en 3-åring och jag släppte nästan inte blicken en sekund från henne när vi badade i poolar,varje dag under semestern.
Citera
2015-08-09, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Jag har en 3-åring och jag släppte nästan inte blicken en sekund från henne när vi badade i poolar,varje dag under semestern.

Handlar det om en pool så kan grannen exempelvis inte haft tillräckliga staket runt sin pool...
Citera
2015-08-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen

Jag tolkar det som att det rör sig om en pool på den egna tomten och där måste man ha skydd över poolen så ingen icke-simkunnig råkar trilla i poolen när den är tom och det verkar ha brustit här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in