• 1
  • 2
2015-08-09, 02:49
Medlem
NecroBytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Skruf är inget billigt snus. Det är i samma prisklass som General och Ettan. Skruf Stark Portion är min favorit sedan många år, innan körde jag med Ettan.

Har provat olika billiga men inte fastnat. Kaliber fungerar men jag känner mig inte tillfredsställd. Har även provat Ettan igen (inte billigt) men inte heller det ger mig sådan njutning som Skruf

Kanske man skulle gå över till skrufs produkter istället då, hur e knoxen som budgetsnus? Bäst?
Citera
2015-08-09, 06:18
Medlem
jonesy.s avatar
Då jag uteslutande snusar lös snus så har jag aldrig snusat någon duglig billig sort,samma skiten tyvärr.Inte lika finmalet och god smak som klassikerna General Ettan och Grov,man får vad man betalar för.
Citera
2015-08-09, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NecroByte
Kanske man skulle gå över till skrufs produkter istället då, hur e knoxen som budgetsnus? Bäst?
Skruf och Knox är det enda jag får någon effekt av, General är väl också helt ok men så jävulskt dyrt så det köper jag aldrig. Knox produkter kostar 28 kr dosan på Willys, klart mest prisvärt.
Citera
2015-08-09, 06:45
Medlem
Jag började snusa general White men gick snabbt över till grov White, har testat billigare snus av olika märken. Som de sägs i tråden smakar billig snus just billigt. Jag tar nån om jag glömt egna hemma, men skulle aldrig i mitt liv köpa billigt snus de är värt dom extra kronorna. Jag ger ca 390 för en stock grov White vilket jag tycker ä helt ok. 👍
Citera
2015-08-09, 17:32
Medlem
Mr.Nesss avatar
Tror många här inne inbillar sig att dyrt snus är godare, just för att det är dyrt.
Inget konstigt i det. Det visar bara att snusmarknaden funkar precis som all annan handel.

Jag föredrar billiga märken t.ex Kronan och Gustavus.
Citera
2015-10-29, 22:09
Medlem
S.O.Stolps avatar
Snus är ju när det kommer till kritan ett sätt att få i sig nikotin på.

Så egentligen borde högst nikotinhalt "vinna". Sen ska det ju iofs smaka gott också, men vad som är gott är ju en smaksak.

Frågan jag vill ställa är: är det mindre nikotin i billiga sorter?
Citera
2015-10-29, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NecroByte
Personligen så äre skit vilket är synd, kommer in i nån sorts abstinens och tänker bara på snus med skiten inne. Tillfredställer inte nikkobehovet bara båt o ha i läppen.

Vad tycker ni? Finns det nåt billigt snus som tillfredställer dig?
xr eller kronan
Citera
2015-10-30, 10:37
Medlem
För mej är det knekt och kaliber som gäller.Tycker dom smakar bra faktiskt och dessutom billigt,runt 170 kr stocken på willys.Snusade när det väl var billigt,kronan och granit men dom är för dyra för mej idag tyvärr.
Citera
2015-10-30, 11:30
Medlem
Vad är billig snus? Under 25kr. dosan?
Billiga sorter jag har testat, har jag inte tyckt om. De smakar som om något blivit tillsatt som inte skall vara med.
För min del betalar jag gärna 40-45 kr, för en dosa snus. Jag snusar inte så mycket. En dosa räcker i två dagar. Det viktigaste är att jag gillar snusen, inte priset.
Citera
2015-10-30, 11:38
Medlem
Har snusat Göteborgs rape portion i 20 år och har haft ett helvete att hitta billigare alternativ, är storkonsument och ligger på 2-3 dosor om dagen. När priset gick upp mot 50 kr per dosa så började jag leta, provade en massa sorter men inget passade. För ett år sedan så provade jag Kapten White portion, och den funkade, det bästa var priset 24 kr dosan. Nu är den tillåmed sänkt till 23 kr och köper jag en stock får jag ytterligare 10%, så priset är nere på 20,70.- per dosa....jäkligt nöjd.
Citera
2015-10-31, 00:36
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santa-fee
Har snusat Göteborgs rape portion i 20 år och har haft ett helvete att hitta billigare alternativ, är storkonsument och ligger på 2-3 dosor om dagen. När priset gick upp mot 50 kr per dosa så började jag leta, provade en massa sorter men inget passade. För ett år sedan så provade jag Kapten White portion, och den funkade, det bästa var priset 24 kr dosan. Nu är den tillåmed sänkt till 23 kr och köper jag en stock får jag ytterligare 10%, så priset är nere på 20,70.- per dosa....jäkligt nöjd.
Och här är det kampanj. 15.90 kr dosan.

http://www.snusbolaget.se/kapten/kap...t-portionssnus

Smakar den som Göteborgs rapé?
Citera
2015-10-31, 15:50
Bannlyst
Kapten och Knox White är god. Annars brukar jag välja lite dyrare snussorter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in