2015-08-08, 06:28
Medlem
Citat:
En kvinna i 40-årsåldern har gripits misstänkt för mord. En man knivskars så illa i en lägenhet i stadsdelen Olskroken i östra Göteborg att han avled av sina skador efter att ha förts till sjukhus. Kvinnan befann sig i lägenheten vid gripandet.
http://www.expressen.se/gt/kvinna-misstanks-knivmordat-man/
Citera
2015-08-08, 07:42
Medlem
haiguises avatar
Eftersom jag verkar klippa första posten kan jag väl klämma in de första 4 obligatoriska "tankarna" i såna här trådar så vi sparar vi lite tid och plats
  • Oj våldsbrott måste vara en neger
  • Oo nej det är en ziggis, jag vet det för att en gång tiggde en ziggis vid korvmojen, var rädd att han skulle repa min epatraktor
  • SD tvåtusenwhatever
  • *ryggdunk*

Olskroken alltså... mycket unga människor där, känns som ett riktigt sånt kvarter nyutflugna kids flyttar till, ålder på de båda hade varit intressant. Måste ju vara nåt slags vansinnesdåd, eller varför stannar hon kvar i lägenheten liksom. Känns inte som om man efter att ha mördat sambon gör en macka och läser GP i väntan på snuten. Eller kanske var det självförsvar eller nåt sånt, att mannen hade nåt knasigt på gång som hon satte P för.

Edit: Lärde mig att räkna, och oj kanske skulle läst artikeln TS länkade, 45-årsåldern på kvinnan tydligen, skyller på att jag inte ville ge Expressen visningar

Citat:
Det är under lördagsmorgonen oklart vad de inblandade har för relation till varandra eller om någon av dem bor i lägenheten
Fan är det för horsande squatters?
Senast redigerad av haiguise 2015-08-08 kl. 07:52.
Citera
2015-08-08, 07:47
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Eftersom jag verkar klippa första posten kan jag väl klämma in de första 5 obligatoriska "tankarna" i såna här trådar så vi sparar vi lite tid och plats
  • Oo nej det är en ziggis, jag vet det för att en gång tiggde en ziggis vid korvmojen, var rädd att han skulle repa min epatraktor
  • SD tvåtusenwhatever
  • *ryggdunk*

Olskroken alltså... mycket unga människor där, känns som ett riktigt sånt kvarter nyutflugna kids flyttar till, ålder på de båda hade varit intressant. Måste ju vara nåt slags vansinnesdåd, eller varför stannar hon kvar i lägenheten liksom. Känns inte som om man efter att ha mördat sambon gör en macka och läser GP i väntan på snuten. Eller kanske var det självförsvar eller nåt sånt, att mannen hade nåt knasigt på gång som hon satte P för.

Din fempunktslista saknar en punkt...

Olskroken är ett hyfsat bra område i Gbg som på senare år fått se en liten ökning av den kulturella berikningen. Detta luktar mer gammal hederlig alkis-våldsamhet i mina ögon, antagligen sambos eller makar.
Citera
2015-08-08, 07:53
Medlem
junkbords avatar
Många alkisar/tjackisar bor och hänger vid Olskroken. Sätter en femma på att det är ur den kategorin.
Citera
2015-08-08, 08:10
Medlem
BeerPints avatar
Citat:
Eftersom jag verkar klippa första posten kan jag väl klämma in de första 4 obligatoriska "tankarna" i såna här trådar så vi sparar vi lite tid och plats
  • SD tvåtusenwhatever
  • *ryggdunk*

Edit: Lärde mig att räkna, och oj kanske skulle läst artikeln TS länkade, 45-årsåldern på kvinnan tydligen, skyller på att jag inte ville ge Expressen visningar

Klart det inte är en negress..Men hade det varit en kvinna som blev skuren.. Hade risken varit 99%
Citera
2015-08-08, 08:30
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
  • SD tvåtusenwhatever
  • *ryggdunk*

Och du har inte lärt dig att anpassa dig efter det enskilda fallet, till skillnad från de flesta som brukar skriva sådana saker, noterar jag.

Jag sätter mina pengar på missbrukare.
Citera
2015-08-08, 09:17
Medlem
45-70s avatar
Finns väl inget som tyder på annat en fyllon i detta case?
Hur man kan börja babbla om negrer verkar ju enbart efterblivet!
Citera
2015-08-08, 09:31
Medlem
Enligt artikel i GP rör det sig som Ejdergatan i stadsdelen Bagaregården. Det är alltså inte Olskroken, även om de är angränsande områden.

Av läsarbilden i artikeln att döma stod polis- och ambulansfordon utanför porten till Ejdergatan 4-6 (Google Maps: 1 2). Det säger förstås inget om exakt adress men det borde rimligtvis röra sig om samma gård.
Senast redigerad av Synchronicity 2015-08-08 kl. 09:40.
Citera
2015-08-08, 09:36
Medlem
khattuggares avatar
Olskroken alltså. Korttidsboende för missbrukare kanske?

Visst kan det även vara ett relationsärende, man kan faktiskt hugga ihjäl varandra i bättre områden också. Att det är en kvinna är väl rätt ovanligt, man undrar ju hur det kunde blivit såhär.
Citera
2015-08-08, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare
Olskroken alltså. Korttidsboende för missbrukare kanske?

Visst kan det även vara ett relationsärende, man kan faktiskt hugga ihjäl varandra i bättre områden också. Att det är en kvinna är väl rätt ovanligt, man undrar ju hur det kunde blivit såhär.

Ju mer våld det är i samhället, desto fler "inspireras" att försöka själva med den "problemlösningen".

Så grupper som inte är kända för att bruka våld, kommer således bruka mer våld, dom också.

Sen vete fan, är inte svartsjuka den klassiska anledningen för en kvinna att döda en man? Alternativt, om han misshandlat henne sedan en längre tid. Något av de två skulle jag gissa. Det sker liksom inte för att man inte kommer överrens om vilken TV-kanal man skall se på.
Citera
2015-08-08, 15:43
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank565Heaven
Ju mer våld det är i samhället, desto fler "inspireras" att försöka själva med den "problemlösningen".

Så grupper som inte är kända för att bruka våld, kommer således bruka mer våld, dom också.

Sen vete fan, är inte svartsjuka den klassiska anledningen för en kvinna att döda en man? Alternativt, om han misshandlat henne sedan en längre tid. Något av de två skulle jag gissa. Det sker liksom inte för att man inte kommer överrens om vilken TV-kanal man skall se på.

Självklart. Är väl en av anledningarna till varför det är mycket fler mord i dag än förr, och mord är ju något som begås av alla samhällsklasser och alla etniciteter överallt. Så visst kan även en vanlig svensson döda sin man eller fru, är egentligen inget konstigt med det. Eller ja, det är väl för att man är så van.

Angående motivet, kan hålla med dig om att svartsjuka är ett jävligt bra motiv, samt även om mannen varit våldsamt mot henne sedan tidigare (om vi utgår ifrån att det är ett relationsdrama). Men som sagt, det återstår att se vad som sker i målet.
Citera
2015-08-08, 16:39
Medlem
Zikniks avatar
Luktar missbrukare lång väg, snarast svenskar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in